Czekolady Biedronki i Lidla częściej kupowane niż Wedel


Czytaj więcej
Wegańska czekolada nową propozycją od Wawelu
Czekolada na święta i zimę
Zainteresowanie czekoladą zmniejsza się w okresie letnim. Największy spadek w zakupach odnotowano w maju, a obniżona aktywność zakupowa smakołyku trwa do sierpnia. Wraz z nadejściem września konsumenci chętniej sięgali po tę słodkość i czekoladowa passa trwała do lutego. Latem natomiast częściej decydujemy się na lody.
– Największe wzrosty w „czekoladowych zakupach” zauważyliśmy w kwietniu i grudniu 2022 oraz marcu 2023 roku, czyli w święta. W miesiącach poświątecznych tj. maj czy styczeń zauważyliśmy spadek w zakupach tej słodkości – komentuje Antonina Grzelak z aplikacji zakupowej PanParagon.
Słodkie zakupy, ale z głową
Niemal 90 proc. naszych wyborów to jedna i dwie tabliczki czekolady. Prawdziwi czekoladoholicy, którzy wrzucają do koszyka 4 lub więcej czekolad to zdecydowana mniejszość. Taka liczba tabliczek na jednym dowodzie zakupu znalazła się na 5,5 proc. paragonów ujętych w badaniu.

Czytaj więcej
Czekolada w papierze zamiast w folii od KB Folie Polska
W ciągu ostatniego roku wśród analizowanych czekolad marką numer jeden jest Milka. Kolejne miejsca na podium należą do marek własnych Lidla (miejsce drugie) i Biedronki (miejsce trzecie). W zestawieniu 10 najchętniej kupowanych marek czekolad znalazły się także: Wedel, Wawel, Ritter, Nussbeisser, Lindt, Schogetten oraz Merci.