Ekspert: Konsumenci poszukują pieczywa tradycyjnego
Jeżeli mała piekarnia chce konkurować z dużą piekarnią takim samym chlebem i ceną to nie ma szans na wygraną. Dobrze poradzą sobie te firmy, które potrafią rozszerzyć swój asortyment o chleby tradycyjne i funkcjonalne, bo ta część rynku ciągle się rozwija - ocenia Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ).
- Producenci pieczywa uważają, że chleb powinien być droższy o ok. 20 proc., aby jego produkcja była opłacalna. Wpływ na sytuację w branży ma ogromne rozdrobnienie oraz bardzo duża szara strefa. Czynniki te powodują, że część zakładów jest w złej kondycji finansowej nie wytrzymując presji cenowej, ze względu na niską wydajność, ale również nie może konkurować z nielegalną, dużo tańszą produkcją. Część zakładów stara się polepszyć swoją sytuację poprzez produkcję pieczywa tradycyjnego i funkcjonalnego, które zyskuje coraz większe uznanie konsumentów, generując zarazem dosyć dobre marże - mówi Andrzej Gantner.
Jego zdaniem, tego typu strategia, będąca odpowiedzią na zmieniające się potrzeby konsumentów pozwala na wyjście z głównego nurtu produkcji opartego na zasadzie niskich marż i dużego obrotu. Doskonale sprawdzają się w tych strategiach produkty typu premium, tradycyjne, regionalne.
- Są one doskonałą szansą dla mniejszych zakładów, które oferują produkty po relatywnie wysokiej cenie w niszach, które nie są zajmowane przez duże zakłady. Te firmy, które potrafiły rozszerzyć swój asortyment w oparciu o chleby na zakwasie, tradycyjne, częściowo funkcjonalne, dosyć dobrze radzą sobie na rynku, który ciągle się rozwija. Może to być recepta na zahamowanie trendu spadkowego w spożyciu pieczywa ogółem - mówi ekspert.
- Okazało się, że są klienci chętni na kupienie chleba od 8 do nawet 18 zł za kilogram, czy też na wędlinę w cenie powyżej 40 zł za kg, ale z gwarancją doskonałego smaku i jakości. Tendencja ta widoczna jest szczególnie w dużych miastach - dodaje.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 21:34 Planował zniszczyć serwery Amazona, by zniszczyć internet
- 19:15 Do 2030 r. parki handlowe mogą stanowić 28 proc. rynku
- 19:09 Prokuratura zbada sprawy działających lokali gastronomicznych i siłowni
- 19:08 Dyrektor KIS będzie wydawał interpretacje ws. opłaty cukrowej
- 18:07 YOPE: Docelowo chcemy, żeby nasze produkty były w TOP 10 na Amazonie
- 16:55 Roboty dostarczają zakupy do domów w Singapurze
- 15:56 Sklepy sportowe włączone do tarczy branżowej
- 15:55 Panika pandemiczna wywindowała wyniki Bio Planet
-
Sklepy budowlane, meblowe, elektroniczne, sportowe i branża beauty będą...
-
Eurocash rozpoczął przegląd opcji strategicznych. Cel - maksymalizacja...
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Nie zgadzamy się na wsparcie najemców z pominięciem wynajmujących
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 POHiD: zawieszenie zakazu handlu w niedziele zwiększy wpływy podatkowe
- 4 Tesco znów zwalnia
- 5 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
Koniec z tanimi zakupami w zagranicznych e-sklepach? Rząd uszczelnia VAT
-
W styczniu handel dołożył do budżetu państwa ponad 197 mln zł
-
Carrefour w 2021 roku dostał ponad 400 tys. zł w ramach pomocy rekompensującej covid-19
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.