Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Ekspert KPMG: Sieci handlowe próbują wygrać walkę o codzienne zakupy klientów

Formaty supermarketów i dyskontów wciąż zbliżają się do siebie, co objawia się między innymi w tym, że dyskonty poszerzają asortyment, a supermarkety go zawężają. W ten sposób obie grupy handlowe starają się wygrać walkę o codzienne zakupy klientów – ocenia Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych dla sektora FMCG w KPMG w Polsce.
Reklama

- W tej chwili na rynku obserwujemy zacieranie się różnic pomiędzy formatami supermarketów i dyskontów, i do przeszłości należą już czasy gdy w sklepach dyskontowych towar dostępny był na paletach, a placówki operowały na ok. 1000 SKU i to w lwiej części należących do marki własnej sieci. Przez ostatnie kilka lat dyskonty zdecydowanie poprawiły swoje wyposażenie, oświetlenie, formy ekspozycji i znacząco poszerzyły asortyment – głownie o produkty markowe i wysoko przetworzone – mówi Maciej Szatkowski w rozmowie z dlahandlu.pl.

Z kolei sieci supermarketów przechodzą transformację trochę w drugą stronę – ograniczają asortyment markowy na rzecz marek własnych, zmniejszają ilość SKU do poziomów 3500 – 4500, wprowadzają ekspozycje w opakowaniach zbiorczych RTS (ready-to-sell) czyli stosują rozwiązania rodem z dyskontów aby osiągnąć większą efektywność operacyjną.

- Obie grupy zaczynają się więc zachowywać w bardzo podobny sposób, by wygrać walkę przede wszystkim o „codzienne zakupy” swoich klientów, przy czym walka ta nie jest prowadzona jedynie na poziomie oferowanych cen, ale również w obszarach emocjonalnych więzi ze swoim klientem – każda wizyta w tych sklepach ma być dla klienta ciekawym przeżyciem, przyjemnością, a nie „smutnym obowiązkiem” – ocenia ekspert.

I dodaje, że prawdopodobnie ten trend w okresie lepszego prosperity będzie się coraz bardziej umacniał. Dlatego możemy się spodziewać z roku na rok ciekawszych ofert ze strony sieci supermarketowych, przy czym nie koniecznie muszą to być aktywności ściśle związane ze sprzedawanym asortymentem w danym sklepie.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum