Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Euromonitor Int.: Zwalnia sprzedaż napojów gazowanych

Z danych firmy Euromonitor International wynika, że w 2012 roku rynek napojów gazowanych w Polsce wart był 4,7 mld zł, o 0,1 proc, mniej niż w 2011 roku. Prognoza firmy na 2013 rok pokazuje, że wartość rynku spadła wtedy o 1,9 proc. rdr osiągając 4,61 mld zł (przy cenach z 2012 roku). W 2014 r. ma to być 4,55 mld zł, o 1,4 proc. mniej niż w roku ubiegłym. Ilościowo rynek napojów gazowanych w Polsce wyniósł 1,91 mln litrów w 2012 roku, o 0,2 proc., więcej niż rok wcześniej. Prognozy na 2013 r. pokazują wolumen wysokości 1,88 mld litrów (spadek o 1,3 proc.), a na 2014 r. - 1,89 mld litrów (wzrost o 0,2 proc.).
Reklama
Euromonitor pokazuje, że segment napojów gazowanych typu cola wart był w 2012 roku 3,02 mld zł, co stanowi 2,7-proc. wzrost rdr. Prognozy na 2013 rok pokazują wartość tego segmentu na poziomie 3,03 mld zł (wzrost o 0,3 proc.). W 2014 roku rynek nie powinien ulec zmianie. Ilościowo segment napojów typu cola urósł w 2012 roku o 2,1 proc. rdr osiągając 1,1 mld litrów. Prognozy na 2013 i 2014 rok pokazują kolejne wzrosty - odpowiednio o 1,6 proc. i 2,3 proc.

Co ciekawe, duże wzrosty Euromonitor zapowiada w kategorii napojów typu cola - niskokalorycznych (niskosłodzonych). W 2012 roku ten segment osiągnął wartość 385,1 mln zł, co stanowi wzrost o 6,8 proc. rdr. W 2013 rok wartość powinna wzrosnąć o kolejne 5,4 proc., do 405,8 mln zł, a w 2014 r. - o 3,8 proc. do 421,1 mln zł. Podobne wzrosty zapowiadane są w tej kategorii w ujęciu wolumenowym. W 2012 roku było to 133 mln litrów (wzrost o 6,1 proc.). Prognozy na 2013 rok mówią o wzroście o 5 proc. rdr, a na 2014 r. - o 3 proc.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum