Gospodarstwa domowe coraz chętniej robią zakupy poza dużymi sieciami handlowymi

Gospodarstwa domowe coraz chętniej robią zakupy poza dużymi sieciami handlowymi, co potwierdza wzrost sprzedaży żywności, napojów i wyrobów tytoniowych o 7,5 proc. i relatywnie mniejszy wzrost sprzedaży właśnie w hiper- i supermarketach. Otwarcie się na zakupy potwierdza utrzymująca się wysoka, jak na styczeń, dynamika sprzedaży mebli, sprzętu AGD, RTV i samochodów, mimo, że ich ceny w styczniu rok do roku, a może właśnie dlatego, nie zmieniły się.
Należy się spodziewać, że ten rosnący, aczkolwiek niezbyt dynamiczny trend w sprzedaży detalicznej utrzyma się w pierwszej połowie roku, co będzie pozytywnie wpływać na spożycie indywidualne, ważny komponent wzrostu PKB. Druga połowa roku, wraz z prognozowaną poprawą na rynku pracy powinna zwiększyć skłonność Polaków do konsumpcji.