GUS: branża żywnościowa pozytywnie o handlu w listopadzie

Autor: PAP 22 listopada 2010 16:13

Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym jest w listopadzie oceniany pozytywnie i podobnie jak w październiku bieżącego roku, lepiej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku - podał GUS w komunikacie. Wskaźnik w listopadzie wyniósł plus 3, tyle samo co w październiku.

Z badania wynika, że ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym oceniany jest w listopadzie podobnie jak w październiku - plus 3. Poprawę koniunktury sygnalizuje 21 proc. badanych przedsiębiorstw, pogorszenie - 18 proc. (przed miesiącem odpowiednio 20 proc. i 17 proc.). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

"Przedsiębiorcy odnotowują niewielki wzrost bieżącej sprzedaży, przewidywania na najbliższe miesiące wskazują na możliwość jej dalszego zwiększania. Trudności w regulowaniu bieżących zobowiązań finansowych są zbliżone do zgłaszanych w październiku, natomiast prognozy wskazują na możliwość niewielkiego pogorszenia sytuacji w tym zakresie. Poziom zapasów towarów jest nadal uważany za nadmierny. Mimo to ilość zamawianych towarów u dostawców może się nieznacznie zwiększyć" - dodano.

W branży planowane są niewielkie redukcje zatrudnienia.

Z badania wynika, że oceny koniunktury w poszczególnych branżach handlowych są zróżnicowane."Pozytywnie koniunkturę oceniają przedstawiciele branż: artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 11 - spadek o 7 punktów w porównaniu z poziomem z października), żywnościowej (plus 10 - wzrost o 4 punkty w stosunku do poziomu z października) oraz pojazdy samochodowe (plus 2 - wzrost o 1 punkt w porównaniu do poziomu z października)" - napisano.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5933

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,99

  • Śr

    1,40

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.