PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

GUS: dobra koniunktura w branży żywnościowej

Autor: GUS 27 sierpnia 2010 14:31

W sierpniu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w handlu kształtuje się na poziomie plus 3 (plus 1 w lipcu). Poprawę koniunktury sygnalizuje 19 proc. badanych przedsiębiorstw, pogorszenie - 16 proc. (przed miesiącem odpowiednio 18 proc. i 17 proc.). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

Wskaźniki ogólnego klimatu koniunktury dla większości omawianych branż są korzystne. Najlepiej koniunkturę oceniają przedsiębiorstwa branży żywnościowej, dla której wskaźnik przyjmuje wartość plus 6 (plus 4 w lipcu). Branża artykuły gospodarstwa domowego ogółem odnotowuje wskaźnik równy plus 4 (plus 1 przed miesiącem). Wskaźnik dla branży pojazdy samochodowe wynosi plus 1 (minus 2 w lipcu). Ujemny wskaźnik wynoszący minus 1 (minus 3 w zeszłym miesiącu) odnotowuje - jako jedyna - branża włókno, odzież, obuwie.

Spośród badanych jednostek, w sierpniu 4,1 proc. deklaruje, że nie odczuwa żadnych barier w prowadzeniu bieżącej działalności (5,5 proc. przed rokiem). Największe trudności napotykane przez przedsiębiorstwa zgłaszające występowanie barier związane są z: konkurencją na rynku (barierę tę sygnalizuje 56 proc. przedsiębiorstw, w sierpniu 2009 r. 66 proc. - znaczenie tej bariery spadło w największym stopniu w porównaniu z ocenami sprzed roku), kosztami zatrudnienia (52 proc. w sierpniu, 57 proc. w analogicznym miesiącu 2009 r.), niedostatecznym popytem (46 proc. w sierpniu, 43 proc. przed rokiem), a także wysokimi obciążeniami na rzecz budżetu (42 proc. w sierpniu, 51 proc. rok temu). Wysokie odsetki bankowe nie stanowią większej przeszkody dla przedsiębiorców (17 proc. w sierpniu i w analogicznym miesiącu 2009 r.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO



OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7969

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.