Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

GUS: Najwyższy wzrost sprzedaży zanotowano w niewyspecjalizowanych sklepach

W październiku br. sprzedaż detaliczna zwiększyła w skali roku o 3,7%, tj. podobnie jak przed rokiem (wobec wzrostu we wrześniu br. o 3,0%). W okresie styczeń- październik br. sprzedaż detaliczna była wyższa niż w analogicznym okresie ub. roku o 4,4% (kiedy notowano wzrost odpowiednio o 2,0%).
Reklama

Spośród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem najwyższy wzrost notowano w jednostkach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 7,7%) oraz w podmiotach handlujących żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi (o 6,6%). Po wzroście przed miesiącem, obniżyła się w skali roku sprzedaż w grupie pojazdy samochodowe, motocykle i części (0,5%). Pogłębił się spadek sprzedaży w podmiotach zajmujących się handlem paliwami stałymi, ciekłymi i gazowymi (do 5,0%).

Sprzedaż hurtowa w październiku br. była o 1,0% niższa niż przed rokiem, w tym w przedsiębiorstwach hurtowych zmniejszyła się o 1,3%. W okresie styczeń – październik br. sprzedaż hurtowa w skali roku wzrosła o 1,5%, w tym wśród przedsiębiorstw hurtowych – o 1,1%.

W listopadzie br. ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym jest oceniany pozytywnie, podobnie jak przed miesiącem. Utrzymują się korzystne oceny koniunktury formułowane przez jednostki duże. Poprawiły się pozytywne wskazania podmiotów średnich. Negatywne pozostają oceny przedsiębiorstw małych oraz mikro. Mniej optymistycznie niż w październiku br. oceniają koniunkturę przedsiębiorstwa z branży włókno, odzież, obuwie. Korzystne (wobec nieznacznie negatywnych przed miesiącem) są wskazania podmiotów z grup: artykuły gospodarstwa domowego ogółem oraz żywność.  Utrzymują się korzystne prognozy popytu na towary. Przewidywana skala redukcji zatrudnienia jest zbliżona do prognoz sprzed miesiąca. Dyrektorzy przedsiębiorstw oczekują, że ceny utrzymają się na dotychczasowym poziomie. Wśród czynników ograniczających działalność firm handlowych w listopadzie br. jako najbardziej uciążliwe wskazywane są nadal: konkurencja na rynku, koszty zatrudnienia oraz wysokie obciążenia na rzecz budżetu. W skali roku najbardziej zmniejszyła się dotkliwość barier związanych z niepewnością ogólnej sytuacji gospodarczej oraz niedostatecznym popytem.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.