Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

GUS: W III kwartale br. odnotowano poprawę nastrojów konsumenckich

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej wyniósł -23,7 pkt proc. i był wyższy o 2,6 pkt proc. niż w poprzednim kwartale.
Reklama
 "W III kwartale 2011 r. odnotowano poprawę nastrojów konsumenckich społeczeństwa polskiego. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący bieżące tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się w III kwartale 2011 r. na poziomie -23,7 pkt proc. i był wyższy o 2,6 pkt proc. niż w poprzednim kwartale, ale o 7,6 pkt proc. niższy niż przed rokiem" - napisano w komunikacie.
"Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący tendencje konsumpcji indywidualnej oczekiwanej w najbliższych miesiącach, w III kwartale 2011 r. poprawił się o 1,3 pkt proc. w stosunku do poprzedniego kwartału przyjmując poziom -27,4 pkt proc., ale nadal był o 5,7 pkt proc. niższy w porównaniu do III kwartału 2010 r." - dodano.

Z komunikatu wynika, że zanotowana w III kwartale 2011 r. poprawa nastrojów konsumenckich osiągnięta została głównie poprzez poprawę ocen dotyczących zmian w ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju.
"Wskaźnik ocen zaistniałych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju (w ostatnich 12 miesiącach) ukształtował się w III kwartale 2011 r. na poziomie -40,9 pkt proc. i był wyższy od wyniku z poprzedniego kwartału o 3,8 pkt proc., ale w porównaniu do III kwartału 2010 r. był niższy o 12,6 pkt proc." - napisano.
"Wskaźnik oczekiwanych zmian sytuacji ekonomicznej kraju (w najbliższych 12 miesiącach) w III kwartale 2011 r. wyniósł -26,5 pkt proc. i był wyższy niż w poprzednim kwartale o 5,2 pkt proc., ale o 7,1 pkt proc. niższy niż rok wcześniej" - dodano.

"Wskaźnik oczekiwanych zmian sytuacji ekonomicznej kraju (w najbliższych 12 miesiącach) w III kwartale 2011 r. wyniósł -26,5 pkt proc. i był wyższy niż w poprzednim kwartale o 5,2 pkt proc., ale o 7,1 pkt proc. niższy niż rok wcześniej" - napisano w komunikacie.
Z badania wynika, że wskaźnik zaistniałych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych poprawił się o 0,8 pkt proc., osiągając poziom -22,5 pkt proc., natomiast wskaźnik zmian oczekiwanych w sytuacji finansowej gospodarstw domowych polepszył się o 1,4 pkt proc. i ukształtował się na poziomie -12,7 pkt proc.

Negatywnie na zmiany nastrojów konsumenckich w III kwartale 2011 r. oddziaływały tylko oceny oczekiwanych zmian w poziomie bezrobocia. 
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.