PARTNER PORTALU

Herbaty owocowe i kawy w kapsułkach coraz chętniej promowane w gazetkach

Autor: Hiper-com 24 listopada 2011 10:36

Herbaty owocowe i kawy w kapsułkach coraz chętniej promowane w gazetkach

W gazetkach handlowych w asortymencie bezalkoholowych napojów rozgrzewających jak zwykle królują kawa i herbata. Choć liczba promowanych produktów należących do tych kategorii nie uległa wielkiej zmianie w porównaniu z zeszłym rokiem, to zanotować można pojawienie się nowych trendów.

Jak twierdzi Monika Rybczak, Business Unit Manager z firmy Hiper-com, reklamodawcy zachowując niemalże identyczną liczbę promocji w kategorii kawa/ herbata zdecydowali się na pewne przetasowania wewnątrz samej kategorii produktowej. - W segmencie herbat więcej miejsca poświęca się herbatom owocowym (wzrost o 2,3 punkty procentowe w stosunku do zeszłego roku), natomiast obniżyła się liczba promocji herbat czarnych (spadek o 2,5 punkty procentowe). W kategorii „kawa" coraz większą popularność zyskują produkty gdzie elementem składowym jest kawa; takie jak kawy smakowe czy cappuciono. Wzrosło również zainteresowanie kawami w kapsułkach - mówi Monika Rybczak.

Choć w segmencie „kaw" nadal prym wiodą kawy : rozpuszczalna i mielona, to popularność tej ostatniej zmniejszyła się lekko w stosunku do zeszłego roku . Z kolei wraz ze wzrostem zainteresowania produktami takimi jak cappuccino, latte czy machiato, zauważyć można nieco zwiększoną ilość promocji kawy ziarnistej. Zapewne wraz z rosnącą grupą koneserów aromatycznych, świeżo mielonych ziaren, zwiększa się liczba ekspresow do kawy w polskich domach.

Ciekawą alternatywą do tradycyjnych metod parzenia kawy jest rozwiązanie w postaci kapsułek. Mimo, iż kawa w kapsułkach zajmują stosunkowo niewielką przestrzeń reklamową w gazetkach, to zainteresowanie tą formą degustacji czarnego trunku jest coraz większe. Z relacji Moniki Rybczak wynika, że dynamika wzrostu kawy w kapsułkach w gazetkach handlowych równa się 75 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem. - Wynik ten powodowany jest z pewnością pojawieniem się nowego gracza: serii smakowych kaw w kapsułkach należących do Kraft Foods o nazwie TASSIMO Jacobs - dodaje.

Rynek kawy w kapsułkach w Polsce zdominowany jest przez trzy międzynarodowe koncerny: Kraft Foods, Nestle i Tchibo. Kapsułki wytwarzane są pod kątem specjalnie dostosowanych ekspresów. W partnerstwie z wiodącymi producentami małego sprzętu AGD na rynku dostępne są produkty takie jak seria Tassimo Jacobs, czyli smakowe kawy w kapsułkach przystosowane do ekspresów firmy BOSH, produkty Nestle sygnowane jako Nescafe Dolce Gusto i kompatybilne z ekspresami Krups. Z kolei marka Tchibo oferuję serię Tchibo Caffisimo przystosowane do ekspresów Caffisimo.

- Rynek kawy i herbaty, podobnie jak i inne kategorie produktowe podatny jest na zmiany. W tym roku zauważyliśmy debiut kilku produktów w tym segmencie, niektóre produkty przeszły rebranding opakowań. Zmieniają się nasze przyzwyczajenia konsumenckie, a produkty reklamowane w gazetkach niejednokrotnie stanowią odzwierciedlenie tych zmian - zauważa Monika Rybczak z firmy Hiper-com.
Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9690
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    5,00

  • Min

    4,19

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.