Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Hipermarket convenience a’la Carrefour: 18 tys. produktów, wędzarnia mięs i ryb, strefa bio (zdjęcia)

- Dzisiejszy hipermarket definiuje się przez asortyment a nie powierzchnię - mówi Marek Lipka, członek zarządu Carrefour Polska. Dlatego 2000 mkw. w Placu Unii na warszawskim Mokotowie mieści 18 tys. produktów, głównie z segmentu spożywczego. Po szerszy katalog towarów non fóod trzeba będzie wybrać się do innej lokalizacji, bo ten sklep ma być opcją na szybkie zakupy prawie jak format convenience. Stąd na wejściu oferta kanapek i dań na wynos w ramach strefy Food To Go, oraz alkoholi: whisky, piw, wódek, win w ramach Bimbrowni czy Biblioteki Whisky.
Reklama

Na Placu Unii Lubelskiej przez 60 lat działał Supersam. Zlikwidował się pod koniec grudnia 2022 roku. Słynął z wysokich cen. Carrefour chce zerwać z tym wizerunkiem i w dniu otwarcia reklamował swoją nową lokalizacją bananami za 2,99 zł/kg i cukrem za 5,79 zł za kg.

Sklep chce oferować rozwiązania znane ze wszystkich formatów, w których klienci lubią robić zakupy od convenience po hipermarkety, ale na znacznie mniejszej powierzchni niż kiedyś. - Hipermarkety zmieniły się, bo zmienili się klienci - wskazuje Marek Lipka, członek zarządu Carrefour Polska.

Ze względu na biurową część budynku Plac Unii na wejściu klienci szukający szybkiego lunchu mogą sięgnąć po sałatki, przekąski i gotowe produkty na wynos. Hipermarket ma żyć zgodnie z rytmem klientów którzy w okolicy mieszkają, pracują i spędzają czas wolny.

Dlatego podobnie jak w sklepach convenience i na lotniskach w Carrefourze dowiemy się jakie nowości proponują producenci alkoholi od wódek i whisky, po piwa i wina. Stąd aranżacje z palmą, małym fiatem, Bimbrownią, czy Biblioteką Whisky.

Strefa bio to ta część sklepy, która ma swoich zagorzałych fanów. Znalazło się w niej ponad 2000 artykułów bio, vege, bezglutenowych, bez cukru czy bez laktozy. Ze względu na otoczenie inflacyjne nie jest to sekcja, w której notuje się dynamicznie przyrosty, ale świadomi konsumenci szukają tu produktów wege dobrych dla swojego zdrowia i zgodnych z ich poglądami. 

W strefie produktów świeżych, dostępne są zarówno owoce i warzywa w ramach Targu Świeżości, pieczywo jak i wędzarnia mięs oraz ryb, a także przygotowywany na miejscu kurczak z rożna. Wędzarnia zlokalizowana w tym i 9 innych hipermarketach dostarcza gotowe produkty do okolicznych sklepów z logo Carrefour, gdzie metraż nie pozwala na zainstalowanie takich urządzeń.

W asortymencie sklepu znajdzie się blisko 3000 produktów marki własnej Carrefour, bo są to produkty poszukiwane przez klientów, ze względu na niższą cenę. W sklepie jeste też strefa antyinflacyjna i mała powierzchnia wygospodarowana na outlet, bo w czasach dominacji niskiej ceny, to element, który działa na klientów jak magnes. 

W sklepie działa usługa Scan&Go, umożliwiająca wprowadzanie zakupów do koszyka i opłacanie ich bez konieczności wyjmowania produktów przy kasie. Na linii kas zaś są zarówno kasy obsługowe jak i samoobsługowe, przyśpieszające proces płatności.

 

Marek Lipka na otwarciu Carrefour w Placu Unii w Warszawie
Marek Lipka na otwarciu Carrefour w Placu Unii w Warszawie

 

Carrefour liczy zarówno na przyciągnięcie oklolicznych mieszkańców, jak i na osoby wracające z centrum do domu na Mokotowie, Ursynowie czy Wilanowie. Dla nich przygotowany jest podziemny parking. W okolicy jest też siatka połączeń autobusowych i tramwajowych, ale ze względu na remont Puławskiej, jeżdżą one póki co objazdami.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Gazetki promocyjne - Carrefour