Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Jogurty najbardziej rozpoznawalną kategorią żywności funkcjonalnej

Pojęcie żywności funkcjonalnej nie jest szeroko znane przez Polaków - tylko co dziesiąty zetknął się z tą definicją, a 69 proc. nigdy o czymś takim nie słyszało. Jednak połowa Polaków intuicyjnie dobrze rozpoznaje znaczenie tego terminu i kojarzy go z produktami wzbogaconymi o dodatkowe substancje korzystne dla organizmu. Jednak już 35 proc. uważa za podstawową funkcję tych produktów dobry smak i szybkość przygotowania - wynika z badań przeprowadzonych przez Gemius na zlecenie On Board PR.
Reklama

Brak znajomości terminu "żywność funkcjonalna" nie oznacza, że Polacy nie kupują tych produktów. Na pytanie dotyczące wyrobów z tej kategorii kupowanych przynajmniej od czasu do czasu, większość badanych (70 proc.) wskazuje jogurty (np. zawierające dodatkowe kultury bakterii oraz probiotyczne), a 66 proc. osób - soki, nektary i napoje owocowe multiwitaminowe. Ponad połowa Polaków kupuje płatki śniadaniowe i musli (53 proc.), herbatki owocowe, ziołowe i mieszanki ziół (52 proc.) oraz oleje roślinne (51 proc.). 42 proc. osób decyduje się na margaryny i miksy do smarowania pieczywa, a więcej niż co trzeci badany (37 proc.) wskazuje majonezy i sosy funkcjonalne oraz niskotłuszczowe i wzbogacone sery, serki i kefiry. Prawie 1/3 Polaków deklaruje, że z segmentu żywności funkcjonalnej sięga po napoje energetyzujące i izotoniczne, a 21 proc. wybiera produkty mleczne zawierające sterole roślinne. 1/5 Polaków kupuje produkty dla niemowląt (mleko modyfikowane, kaszki, przeciery).

Czytaj więcej w serwisie portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.