PARTNER PORTALU

Koniunktury w handlu detalicznym oceniana negatywnie

Autor: GUS 22 listopada 2011 14:58

Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym kształtuje się w listopadzie na poziomie minus 3 (w październiku minus 2). Poprawę koniunktury sygnalizuje 17% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie 20% (w październiku odpowiednio 17% i 19%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

Oceny dotyczące bieżącej sprzedaży są nieco mniej pesymistyczne niż w ubiegłym miesiącu. Prognozy w tym zakresie są nieznacznie pozytywne, zbliżone do przewidywań z października. Utrzymują się negatywne oceny bieżące i prognozy dotyczące regulowania zobowiązań finansowych. Utrzymuje się nadmierny poziom zapasów towarów. W konsekwencji przedsiębiorcy przewidują nadal ograniczanie ilości towarów
zamawianych u dostawców. Zapowiadane są dalsze redukcje zatrudnienia. Jednostki sygnalizują szybszy niż w październiku wzrost cen bieżących i przyszłych.

W poszczególnych klasach wielkości i branżach handlowych oceny koniunktury są zróżnicowane. W podziale na klasy wielkości pozytywnie koniunkturę oceniają jedynie przedsiębiorstwa duże (o liczbie pracujących 250 i więcej osób), natomiast najbardziej negatywnie - jednostki małe (o liczbie pracujących do 49 osób). Wśród branż pozytywne oceny koniunktury formułują przedstawiciele branż artykuły gospodarstwa
domowego ogółem (plus 12 - tak jak przed miesiącem) oraz włókno, odzież, obuwie (plus 4 - spadek o 1 punkt). Negatywnie koniunkturę oceniają przedsiębiorcy z branż żywnościowej (minus 5 - spadek o 1 punkt) i pojazdy samochodowe (minus 4 - spadek o 1 punkt).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9193
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.