Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Konsumpcja wina w Polsce rośnie

Konsumpcja wina w Polsce rośnie, choć nadal pijemy znacznie mniej tego trunku niż inne kraje unijne. Statystyczny Polak wypija obecnie ok. 7 litrów wina rocznie - poinformowała  przewodnicząca rady głównej Polskiej Rady Winiarstwa Anna Kalinowska.
Reklama

Jak mówiła Kalinowska, społeczeństwo staje się coraz zamożniejsze, a polski konsument dokonuje świadomych wyborów, coraz częściej decydując się na zakup win gronowych. Mimo, że sięgamy po nie coraz częściej, to pijemy ich 10 razy mniej niż np. we Francuzi czy Portugalczycy.

Według badań firmy KPMG, spożycie win gronowych w kolejnych latach będzie rosło w Polsce o 7 proc. rocznie, a konsumenci będą poszukiwali lepszych jakościowo trunków - zaznaczyła Kalinowska. Dodała, że ta tendencja wpisuje się w trend odchodzenia od mocnych alkoholi.

Zmieniają się też gusta smakowe Polaków, mniej wypija się win deserowych , a więcej półwytrawnych i wytrawnych. Konsumenci chętniej sięgają po wina droższe do 30 zł za butelkę, podczas gdy jeszcze kilkanaście lat temu preferowano tanie wyroby winiarskie. Polacy najczęściej kupują wina w dyskontach.

Coraz bardziej popularny jest cydr. Wpłynęła na to m.in. obniżka akcyzy w 2013 r., jak też popularyzacja tego napoju np. przez związki producentów jabłek. W 2013 r. sprzedaż cydru wyniosła 2 mln litrów, w ubiegłym roku było to już 9-10 mln litów. Szacuje się, że w tym roku sprzedaż będzie na poziomie 18 mln litrów.

W opinii Polskiej Rady Winiarstwa docelowo możliwa jest sprzedaż nawet 80 mln litrów cydru, czyli będzie to ok. 2 proc. wielkości rynku piwa w Polsce.

Po cydr sięgają najczęściej młodzi ludzie z dużych miast.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum