Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Kupujemy więcej płatków

Rynek płatków śniadaniowych w ostatnim roku wzrósł o 11 proc. w ujęciu wartościowym (listopad 2007-2008), wynika z danych firmy badawczej AC Nielsen.
Reklama
11 proc. wzrost obrotów oznacza, iż w ostatnim roku wydaliśmy na płatki śniadaniowe o ponad 60 mln złotych więcej niż w roku, kończącym się w listopadzie 2007 roku.
Analizując rynek w podziale na dwa główne segmenty, czyli płatki śniadaniowe i muesli, możemy zaobserwować, iż rok do roku wzrasta znaczenie segmentu muesli, który kojarzymy z produktami bardziej zdrowymi. Rok do roku segment muesli odnotował wzrost obrotów wartościowych na poziomie 42,5%. Jednocześnie obserwujemy dalszy spadek znaczenia dla sprzedaży kategorii segmentu płatków rodzinnych, do którego należą między innymi czyste płatki kukurydziane. Rok do roku tracą na znaczeniu również płatki dla dzieci, ale tylko z segmentu produktów z czekoladą. Nie oznacza to jednak, że ich sprzedaż rok do roku odnotowała spadek - sprzedaż obu segmentów pozostała na stabilnym poziomie. Do spadku znaczenia tych segmentów przyłożyły się w przeważającej mierze dynamicznie rozwijająca się kategoria płatków muesli, ale również płatki dla dorosłych, do których zaliczamy wszelkiego rodzaju płatki fitness, light czy wellness, które odnotowały w ostatnim roku dwucyfrowy wzrost obrotów (+36,8 proc).
Do coraz większej popularności muesli, czy płatków fitness / light przyczynia się rosnący popyt na produkty zdrowe, które zawierają elementy poprawiające funkcjonowanie organizmu, a przynajmniej wspomagają dbanie o sylwetkę. Równolegle wzrost segmentu muesli sprzężony jest w dużej mierze z rozwojem najmniejszych opakowań typu convenience - producenci wprowadzają wygodne, podręczne opakowania, które konsument może zabrać ze sobą wszędzie. Wzrostowi sprzedaży, oraz znaczenia dla obrotów kategorią, opakowań najmniejszych, towarzyszy dynamiczny wzrost sprzedaży opakowań z przedziału 251-499gram. Za wzrostem tym stoją pojawiające się coraz szerzej na rynku gramatury 350, 375, 400 czy 450 gram. Nie oznacza to jednak, że na rynku pojawiają się coraz liczniej większe opakowania mające zastąpić mniej popularne małe gramatury. Wręcz przeciwnie - rozwój tego segmentu to efekt w dużej mierze obecnego trendu zmniejszania przez producentów opakowań o kilka, kilkanaście gram.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.