Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Marzec dobrze rokuje handlowi

W marcu sprzedaż wyraźnie wzrosła. W kolejnych miesiącach spodziewane są wzrosty od 2 do 5 proc. - podaje Gazeta Prawna.
Reklama

Pojawiają się pierwsze oznaki ożywienia w branży spożywczej. Według najnowszego raportu Centrum Monitorowania Rynku w marcu w handlu nastąpiła wyraźna poprawa. Był to miesiąc, kiedy liczba transakcji towarami paczkowanymi wzrosła o 5 proc., a wartość sprzedaży o 8,6 proc. w porównaniu z marcem roku ubiegłego. Ten wzrost został osiągnięty, mimo że w ubiegłym roku święta wielkanocne przypadły w marcu. W lutym liczba transakcji zwiększyła się o 1 proc., w styczniu spadła o 3 proc.

Jak oceniają eksperci, kolejne miesiące nie powinny być gorsze. To oznacza, że polski handel czeka w tym roku kolejny wzrost sprzedaży. Będzie on zapewne mniejszy niż przed rokiem. - Handel może obronić polską gospodarkę przed recesją, bo jest siłą napędową całej gospodarki. Zapewnia płynność finansową i produktową. Szacuję, że w tym roku udział handlu i usług w PKB sięgnie 20 proc. - uważa Andrzej Faliński. W zeszłym roku kształtował się na poziomie 17,8 proc.

Zdaniem ekspertów z Centrum Monitorowania Rynku, przyrost wartości sprzedaży to w dużej mierze efekt podwyżek cen kilku kategorii produktowych kluczowych dla obrotów sklepów. Mowa o papierosach, wódce i piwie, których łączny udział w sprzedaży towarów szybko zbywalnych w małych i średnich sklepach przekracza 50 proc. Sprzedaż napojów bezalkoholowych, kawy, nabiału, słodyczy zwiększyła się w marcu od kilku do kilkunastu procent zarówno w porównaniu z poprzednim miesiącem, jak i rokiem. Rośnie sprzedaż towarów dyskontowych, ale i delikatesowych.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.