Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

MyDeal.pl: Polacy nie ograniczą wydatków na prezenty, wydadzą na nie 9 mld zł

Mimo widma recesji, Polacy wydadzą na prezenty świąteczne 9 mld zł - wynika z badania ,,Preferencje Świąteczne Polaków" przeprowadzonego przez Gemius na zlecenie MyDeal.pl.
Reklama

 

W tym roku 2/3 Polaków zamierza przeznaczyć na prezenty świąteczne tyle samo lub więcej pieniędzy niż rok temu. Statystyczny Kowalski wyda na prezenty około 460 zł, czyli 14% średniego wynagrodzenia w Polsce. Łącznie za niespodzianki dla swoich bliskich zapłacimy aż 9 mld zł, co stanowi równowartość 0,6% PKB.

Więcej respondentów niż w zeszłym roku skorzysta z zakupów grupowych (7%, w porównaniu do 4% w 2010 r.), zaś mniej osób jest zainteresowanych ofertą sklepów internetowych, czy serwisów aukcyjnych. Wiąże się to z lepszą prezentacją ofert, a także atrakcyjnymi cenami. 

Kobiety zamierzają wydać na prezenty ok. 400 zł, mężczyźni więcej - średnio 525 zł. Najwięcej - średnio po 846 zł - na prezenty wydadzą mieszkańcy dużych miast, powyżej 500 tys. mieszkańców, a o ponad połowę mniej (386 zł) mieszkańcy miejscowości od 200 do 500 tys. mieszkańców.

Prawie 1/3 badanych twierdzi, że przeznaczy na prezenty większą sumę niż w zeszłym roku, ponieważ ich sytuacja finansowa poprawiła się, natomiast 1/4 badanych deklaruje, że z powodu wzrostu cen wyda mniej.

Nadal najpopularniejszym miejscem robienia świątecznych zakupów są tradycyjne sklepy, a w szczególności drogerie i sklepy odzieżowe. Jednak w tym roku trzecim miejscem, w którym Polacy poszukają niespodzianek dla najbliższych, będzie Internet. Aż 35% respondentów zamierza w tym roku kupić prezenty gwiazdkowe w sieci (w porównaniu do 31% w ubiegłym roku).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.