Poczta Polska: W tym roku na święta Polacy wydadzą więcej
Poczta Polska rozpoczęła publikowanie Świątecznego Barometru - jedynego w Polsce wskaźnika przedświątecznej gorączki zakupowej. Już pierwsze jego odczyty wskazują, że w tym roku na Święta Bożego Narodzenia możemy wydać więcej, niż w latach poprzednich.

Fot. Adobe Stock. Data dodania zdjęcia 4 listopada 2022
Reklama
Pierwszy odczyt Barometru wyniósł 121,5 proc., co oznacza, że w przedostatnim tygodniu listopada (18-24) Polacy wysłali o 21,5 proc. więcej paczek, niż średnio w okresie od początku lutego do końca października. Odczyt jest także wyższy od analogicznego okresu roku ubiegłego - wtedy wysłano ich 9 proc. więcej.
- Liczba wysłanych paczek jest bezpośrednio związana z temperaturą świątecznej gorączki. Dziś prezenty coraz częściej kupujemy bowiem poprzez Internet - w roku 2012 roku Polacy kupili w ten sposób towary i usługi o wartości około 22 mld zł - mówi Paweł Majtkowski analityk Poczty Polskiej. Zdaniem eksperta w najbliższych latach polski rynek e-commerce będzie jednym z najszybciej rosnących w Europie.
Barometr Poczty Polskiej powstał w oparciu o dane dot. przesyłek wysyłanych za pośrednictwem spółki. - Jako partner obsługujący najwięcej e-sklepów posiadamy dane, które precyzyjnie mogą określić jak dużo kupujemy w Internecie oraz czy na prezenty wydajemy więcej, niż w latach ubiegłych - przekonuje Majtkowski.
Odczyty Barometru Świątecznego Poczty Polskiej będą publikowane raz w tygodniu w okresie od 27 listopada do dnia 24 grudnia 2013 r. na stronie http://barometrswiateczny.pl/.
- Liczba wysłanych paczek jest bezpośrednio związana z temperaturą świątecznej gorączki. Dziś prezenty coraz częściej kupujemy bowiem poprzez Internet - w roku 2012 roku Polacy kupili w ten sposób towary i usługi o wartości około 22 mld zł - mówi Paweł Majtkowski analityk Poczty Polskiej. Zdaniem eksperta w najbliższych latach polski rynek e-commerce będzie jednym z najszybciej rosnących w Europie.
Barometr Poczty Polskiej powstał w oparciu o dane dot. przesyłek wysyłanych za pośrednictwem spółki. - Jako partner obsługujący najwięcej e-sklepów posiadamy dane, które precyzyjnie mogą określić jak dużo kupujemy w Internecie oraz czy na prezenty wydajemy więcej, niż w latach ubiegłych - przekonuje Majtkowski.
Odczyty Barometru Świątecznego Poczty Polskiej będą publikowane raz w tygodniu w okresie od 27 listopada do dnia 24 grudnia 2013 r. na stronie http://barometrswiateczny.pl/.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Reklama