PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Polacy 2,3 proc. domowego budżetu przeznaczają na mrożone pierogi

Autor: dlahandlu.pl 19 listopada 2010 09:40

Polacy 2,3 proc. domowego budżetu przeznaczają na mrożone pierogi

W 2009 roku na mrożonki Polacy wydali ponad 1,6 miliarda złotych wynika z raportu Euromonitor International, według szacunku w 2010 roku na stół statystycznego Polaka trafi 1,1 kg mrożonek.

Okres świąteczny to okres, kiedy wzrasta sprzedaż mrożonych wyrobów mącznych, zwłaszcza pierogów i pyz. Już dziś 33 proc. mrożonek w sklepie stanowią wyroby mączne - podaje Agros Nova.

60 proc.  konsumentów decyduje się na zakup mrożonych pierogów, zamiast lepić własne, domowe. W drugiej kolejności na polskich stołach lądują - pyzy, wybiera je 25 proc. kupujących mrożonki, 9 proc. wybiera kluski i kopytka - wynika z danych firmy ANITA, producenta pierogów i pyz w Polsce. Wydajemy także coraz więcej na tego typu produkty - obecnie jest to 2,3 proc. domowego budżetu, przeznaczanego na żywność. Mrożone pierogi i pyzy najczęściej kupujemy w dużych sieciach handlowych i dyskontach, które tego typu mrożonki oferują pod własnymi markami. -  Wyroby mączne należą dziś najszybciej rotujących mrożonych produktów w sieciach handlowych - wyjaśnia Grzegorz Mordalski, właściciel firmy ANITA.

Na rynku dostępne jest ponad 20 różnych odmian pierogów, pyz, knedli czy klusek. Wciąż jednak największą popularnością cieszą się tradycyjne pierogi z kapustą i grzybami oraz z mięsem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6281
Ilość aktualnych ofert: 510261

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,40

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.