Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Polacy polubili piwa z browarów rzemieślniczych

Polacy coraz chętniej sięgają po niszowe gatunki piwa z browarów rzemieślniczych. Niepokoi to producentów masowych lagerów, którzy zaczynają tracić wpływy na rynku - informuje Rzeczpospolita.
Reklama

Niespełna 320 mln litrów piw z browarów rzemieślniczych kupią Polacy w 2020 r. – prognozuje firma PwC. To ponaddwukrotnie więcej niż w ubiegłym roku. Oznacza to, że za cztery lata ponad 7 proc. piw sprzedanych w naszym kraju pochodzić będzie z niszowych warzelni. Jeszcze w 2010 r. ich udziały nie przekraczały 2 proc.

Piwni rzemieślnicy wykorzystują modę na piwa inne niż masowe lagery, którymi po latach szybkiego rozwoju nasycili się Polacy. Ekspansja małych warzelni nie pozostanie bez wpływu na czołowe firmy piwowarskie, czyli Kompanię Piwowarską, Grupę Żywiec i Carlsberg Polska.

Czytaj więcej w Rzeczpospolitej.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum