Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Polacy przekonują się do porcjowanego mięsa

- Pod wpływem trendów promujących zdrową i naturalną żywność Polacy zaczynają poszukiwać dobrej jakości produktów. Coraz częściej czytają etykiety i komunikaty na opakowaniu. Przykładem zmiany nawyków żywieniowych jest sukces Kurczaka Zagrodowego - mówi Krzysztof Terlikowski, prezes firmy Sedar SA, produkującej Kurczaka Zagrodowego, w rozmowie z Małgorzatą Osuch, ekspertką PKO Banku Polskiego.
Reklama

Kurczak Zagodowy - ze względu na to, że jest chowany wyłącznie w małych, rodzinnych gospodarstwach, nigdy nie będzie dostępny w masowych ilościach. Jest obecny w super- i hipermarketach oraz w dobrych sklepach w wielu miastach w Polsce.

Jeszcze kilkanaście lat temu kurczak był po prostu kurczakiem, klienci nie zwracali szczególnej uwagi na markę. Co najwyżej obowiązywał podział „mięso z marketu” i „z zaufanego sklepiku”.

- Polacy wciąż najchętniej kupują mięso „luzem” – na bazarkach lub w tradycyjnych sklepikach spożywczych. Dominujący w Europie sposób sprzedaży mięsa – dostępne w sieciach handlowych porcje na „tackach” – u nas przyjmuje się powoli, z uwagi na obawy konsumentów przed nieznanym pochodzeniem surowca - mówi prezes firmy Sedar.

Jak dodaje, widać jednak wyraźnie, że Polacy wykazują coraz większe zainteresowanie pochodzeniem drobiu, sposobem jego odżywiania, tym, czy w jego mięsie znajdują się antybiotyki, jaką drogę przebywa mięso, zanim trafi na stół, w jakich warunkach jest przechowywane itp. Tendencja ta przekłada się na wzrost zainteresowania porcjowanym mięsem.

portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum