Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Polki decydują o zakupach i oszczędnościach

Aż 68 proc. Polek rezygnuje w dobie kryzysu z większych zakupów, a 66 proc. ogranicza bieżące wydatki - wynika z badania „Zwyczaje finansowe Polek w okresie kryzysu" przeprowadzonego przez Provident.
Reklama

Jak wynika z badania Providenta, prawie połowa kobiet, bo 46 proc., ocenia swoją sytuację finansową jako gorszą w porównaniu z zeszłoroczną. Jedynie 7 proc. ankietowanych Polek określa swoją sytuację finansową jako lepszą niż rok temu.

Najczęstszymi sposobami przeciwdziałania pogarszającej się sytuacji finansowej jest rezygnacja z większych zakupów i ograniczanie bieżących wydatków.

Badanie pokazuje, że 2/3 gospodarstw domowych nie posiada żadnych oszczędności. Rezerwę finansową ma jedynie 28 proc. gospodarstw domowych. Co 10. rodzina jest w stanie utrzymać się z niej w okresie do dwóch miesięcy, 7 proc. badanych może utrzymać się z oszczędności przez 3-5 miesięcy, a jedynie 6 proc. pół roku bądź dłużej. Z całej grupy badanych polek 5 proc. posiada rezerwę finansową, ale nie jest w stanie określić jaką.

Polki mają duży wpływ na decyzje dotyczące bieżących wydatków. W co drugiej rodzinie to kobiety decydują o tym, na co przeznaczać pieniądze, a w blisko 40 proc. zbadanych gospodarstw współdecydują.

Badanie GfK Polonia „Zwyczaje finansowe Polek w okresie kryzysu"" zostało przeprowadzone w maju 2009 r. metodą omnibusową na celowej próbie składającej się z 364 kobiet powyżej 18. roku życia, żyjących w gospodarstwach domowych, których miesięczny dochód nie przekracza 3500 zł, na zlecenie Providenta.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.