Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Poprawił się wskaźnik klimatu koniunktury w handlu detalicznym

Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym w kwietniu oceniany jest mniej pesymistycznie niż przed miesiącem. Wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w handlu kształtuje się w tym miesiącu na poziomie minus 3 (wobec minus 11 w marcu) - podał GUS.
Reklama
Poprawę koniunktury sygnalizuje 18 proc. badanych przedsiębiorstw (w marcu 15 proc.), jej pogorszenie 21 proc. (przed miesiącem 26 proc.). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. W kwietniu sygnalizowany jest znacznie mniejszy niż w marcu spadek bieżącej i przyszłej sprzedaży.

"Mniej pesymistycznie oceniana jest również sytuacja finansowa przedsiębiorstw. Nieznacznie zmniejsza się nadmierny stan zapasów towarów. Ilość towarów zamawianych u dostawców może być ograniczona w mniejszym stopniu niż planowano przed miesiącem" - napisano w komunikacie GUS.

GUS podaje, że sygnalizowany jest wzrost bieżących i przyszłych cen towarów, zbliżony do notowań z marca. "Planowane jest zmniejszenie zatrudnienia, choć wolniejsze niż przewidywały prognozy z ubiegłego miesiąca" - prognozuje GUS.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.