Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Poznaj globalne trendy w customer experience

Dzisiejsi konsumenci chcą mieć wszystko w zasięgu ręki, bez chwili zwłoki. Marki wiedzą, że stoją w sytuacji zagrożenia racji bytu i muszą tworzyć coraz bardziej spersonalizowaną i angażującą, przygodę klienta z marką.
Reklama

Mood Media – firma specjalizująca się w customer experience, przy współpracy z ekspertami z 40 państw, wydał Trendbook ukazujący globalne trendy w tej dziedzinie: dostosowanie do potrzeb użytkowników, zanurzenie w marce, tworzenie społeczności oraz wygodę

Od Nigerii po Chile, Wietnam i Francję, doświadczenie klienta w punkcie sprzedaży, staje się globalne na płaszczyźnie projektowania i działania.

W Kolumbii do końca tego roku zostaną otwarte aż 24 nowe centra handlowe. Co więcej, obecne centra handlowe, to już nie tylko miejsca zakupów, coraz częściej służą one jako centra kultury i rozrywki: mieszcząc wesołe miasteczka w Indonezji, organizując festiwale i koncerty w Maroku, goszcząc teatry na Wybrzeżu Kości Słoniowej, a nawet uniwersytety.

Coraz większe znaczenie przy wyborze lokalizacji punktu sprzedaży jest bliskie zamieszkania grupy docelowej. Przykładem mogą tutaj być marki 7Fresh w Chinach i Cartier w Japonii. Dzięki niewielkim, lokalnym sklepom oba brandy odpowiadają zarówno na zapotrzebowanie na szybką dostawę, jak i na oczekiwania klientów co do asortymentu i atmosfery punkty sprzedaży.

Ponadto, na całym świecie, coraz więcej sprzedawców internetowych i cyfrowych startupów, dołącza do swojej oferty fizyczną przestrzeń handlową. Nawet tacy giganci jak Amazon w Meksyku, czy Alibaba w Chinach,  inwestują w małe niezależne firmy, tworząc nowe standardy Phygital Marketingu, takie jak „Kliknij i odbierz”, czy wprowadzanie coraz nowocześniejszych opcji płatności.

O dopasowaniu możemy mówić między innymi w sklepach Levi's Tailor, które umożliwiają klientom drukowanie nowoczesnych ubrań w 3D, na miejscu w sklepie. Innym przykładam może być wprowadzenie sztucznej inteligencji. Mowa tu na przykład o cyfrowym asystencie, wykorzystywanym w sklepie Vodafone Kiri, do witania klientów i odpowiadania na ich proste pytania. Innym przykładem jest najnowszy projekt Adidasa „Speedfactory”.

„Zanurzenie w marce”

Żeby to osiągnąć, marki mają do dyspozycji dwa środki: sztukę i zabawę. I tak na przykład salony kanadyjskiego Samsunga, wyglądają jak małe dzieła sztuki w centrum handlowym. Z kolei General Pants w Sydney odtworzył w sklepie połowę boiska do koszykówki, dając klientom możliwość sprawdzenia produktów w akcji.

Sklep jako społeczność

Marki pracują także nad tworzeniem emocjonalnej więzi z klientami, więzi, która przenika produkty i kreuje poczucie wspólnoty. Posiadając zarówno fizyczne, jak i cyfrowe przestrzenie, gdzie podobnie myślący konsumenci mogą się spotykać, zacieśnia tę więź.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.