Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Prezes GoodMills Polska: Rośnie znaczenie segmentu pieczywa mrożonego

Piotr Piąstka, prezes GoodMills Polska, przyznaje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że kluczowy wpływ na sytuację w branży młynarskiej mają przeobrażenia na rynku detalicznym oraz gwałtowne zmiany zachodzące w piekarnictwie. Rośnie znaczenie segmentu pieczywa mrożonego, który ma przed sobą znaczące perspektywy rozwoju. Na rynku ciągle jest jednak miejsce dla małych piekarni.
Reklama

W piekarnictwie nadal widoczny jest wzrost znaczenia pieczywa mrożonego. Zdaniem prezesa Piąstki potencjał wzrostowy w tym segmencie jest wciąż bardzo wysoki.

- Spodziewam się, że udział pieczywa mrożonego w całości produkcji pieczywa w Polsce może się jeszcze nawet podwoić. Dzisiaj pieczywo odpiekane bezpośrednio w punkcie sprzedaży to już nie nowość a powszechnie stosowana praktyka w handlu nowoczesnym – przyznaje.

Gwałtowny rozwój pieczywa mrożonego wpłyną na zmianę sposobu dystrybucji. Powstały liczne hale mrożenia i centra logistyczne pieczywa, co bezpośrednio wpływa na biznes.

- Tak przygotowany i schłodzony produkt można eksportować, w związku z czym powstają w Polsce coraz to większe i coraz bardziej wydajne linie do produkcji pieczywa mrożonego , które dużą część swojej produkcji również eksportują – mówi Piąstka.

Rozwój rynku pieczywa mrożonego nie musi jednak zdaniem prezesa GoodMills Polska w bezpośredni sposób przełożyć się na położenie mniejszych piekarni. W Polsce udział handlu tradycyjnego w rynku detalicznym jest całkiem spory, co może pozwolić na rozwój małych regionalnych piekarni, w których podstawowym atutem będzie różnorodność oferty. W konsekwencji na półkach z pieczywem będzie dostępny znacznie szerszy asortyment.

Portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum