Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Prezes Tesco: Nawet po kryzysie dyskonty zachowają w Polsce bardzo mocną pozycję

W czasie kryzysu polski rynek czekają duże zmiany, przede wszystkim znaczące i nieodwracalne umocnienie dyskontów, które obecnie mają około 16-17 proc. udziału w rynku - mówi Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco.
Reklama

Według prezesa udział sklepów dyskontowych takich jak Lidl czy Biedronka w rynku detalicznym rósł rok do roku o 2-3 proc. i nawet gdy kryzys się skończy ten format zachowa niezwykle silną pozycję.

- Pytanie brzmi ile jeszcze wzrośnie ich udział w rynku w roku 2009 i 2010? - zastanawia się Ryszard Tomaszewski. Jego zdaniem nawet gdy kryzys się skończy, dyskonty utrzymają bardzo mocną i stabilną pozycję rynkową. - Między innymi dlatego, że będą w stanie umiejętnie dostosowywać swoją ofertę rynkową do sytuacji gospodarczej i możliwości zakupowych klientów, którzy będą chcieli dostawać dobry jakościowo produkt w dobrej cenie - wyjaśnia prezes Tesco.

- Doskonałym przykładem jest sieć Biedronka, z którą walczę jako konkurentem rynkowym, ale jednocześnie z uznaniem obserwuję ich rozwój w ostatnich latach. Ze sklepów, które jeszcze 3-4 lata temu były z bardzo niskiej półki, zrobiono nowoczesne placówki handlowe - dodaje prezes Tomaszewski.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.