PARTNER PORTALU

Raport: Wartość rynku FMCG będzie wzrastać wolniej, dominują dyskonty i supermarkety

www.franczyzawpolsce.pl 4 listopada 2013 20:06

Polscy konsumenci z roku na rok wydają coraz więcej na produkty FMCG. W latach 2007-2012 sprzedaż na rynku FMCG w handlu detalicznym rosła średnio o 8 proc. rocznie, aby osiągnąć w 2012 roku wartość 196 mld zł. Wraz z dalszym dojrzewaniem polskiego rynku w kolejnych latach oczekiwane jest zmniejszenie tempa wzrostu do 6 proc. rocznie - szacuje firma Roland Berger, której raport publikuje serwis franczyzawpolsce.pl.

Jak podaje franczyzawpolsce.pl, na wzroście tym skorzystają najbardziej formaty nowoczesne, w szczególności dyskonty i supermarkety. Oczekuje się że łączna liczba sklepów spadnie z 94 tys. w 2012 r. do około 85 tys. w 2018 r., z czego sklepy handlu tradycyjnego spadać będą około 3 proc. rocznie, natomiast liczba sklepów handlu nowoczesnego będzie rosnąć o około 6 proc. rocznie.

W Polsce liczba sklepów spożywczych na mieszkańca jest wciąż nieporównywalnie wyższa niż w krajach Europy Zachodniej. W Polsce wskaźnik ten jest wysoki i wynosi około 2,5 sklepu na tysiąc mieszkańców, podczas gdy w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Francji oscyluje w okolicach 0,5. Różnice występują również jeśli chodzi o strukturę kanałową sprzedaży - w Polsce handel nowoczesny stanowi około 56 proc. całkowitej sprzedaży FMCG, natomiast w czterech wcześniej wymienionych krajach przekracza 75 proc.

Należy spodziewać się, że polski rynek sklepów spożywczych będzie ewoluował w kierunku rynku zdominowanego przez sklepy średniego formatu, tzn. dyskonty i supermarkety, których udział w sprzedaży FMCG wynosi dzisiaj odpowiednio 25 proc. i 18 proc. Docelowo ich łączny udział może wynieść 70-80 proc., podobnie jak wygląda to obecnie w Niemczech, Austrii, Norwegii i Danii - czytamy w raporcie Roland Berger, publikowanym przez franczyzawpolsce.pl.
Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7936
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,19

  • Śr

    0,89

  • Min

    0,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.