Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Rośnie popularność żywności bezglutenowej

Wszystko wskazuje na to, że moda na żywność bezglutenową wśród osób, które nie cierpią na nietolerancję glutenu, czyli celiakię, przeminie, ale i tak rynek będzie rósł - czytamy w "Pulsie Biznesu". Okazało się jednak, że nie jest to dieta dla zdrowych.
Reklama
Jak podaje Euromonitor International, w ciągu pięciu lat jej światowa sprzedaż urosła o 75 proc. do 2,1 mld dolarów (wartość żywności paczkowanej w 2013 r.). W ubiegłym roku za ponad 6 tys. ton paczkowanej żywności bezglutenowej Polacy zapłacili 113 mln zł.

Tymczasem autor badań, które wykazały - skutecznie przez amerykańskie gwiazdy rozpropagowane - rewelacyjne skutki stosowania diety bezglutenowej u osób zdrowych (świetne samopoczucie, brak niestrawności i wiele innych) postanowił je powtórzyć i w efekcie przyznał, że poprzedni wynik był... błędny.

Jednak, zdaniem cytowanych przez gazetę ekspertów, rozwoju tego rynku nic nie powstrzyma, a wg Euromonitora w Polsce będzie on rósł w najbliższych latach o 5-6 proc. pod względem wolumenu i poniżej 4 proc. pod względem wartości rocznie.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.