Rośnie siła nabywcza konsumentów 50+
Grupa osób 50+ jest najszybciej rosnącą grupą wiekową pod względem liczebności i najmniej docenianą przez marketerów grupą konsumencką. Tymczasem konsumenci 50+ są obecnie zdrowsi, pozostają dłużej sprawni, są zamożniejsi, bardziej aktywni i duchowo młodsi niż było pokolenie ich rodziców. Siła nabywcza konsumentów 50+ jest znaczna i stabilna - wynika z z badania „Polski konsument 50+ Raport syndykatowy 2013/2014”, przeprowadzonego przez 4P Research Mix.

Fot. Adobe Stock. Data dodania zdjęcia 4 listopada 2022
Reklama
W 2007 r. firma przeprowadziła badanie ilościowo-jakościowe dedykowane wyłącznie Polakom powyżej 50 roku życia. Od 2007 roku do grupy 50+ dołączyły kolejne liczne kohorty wiekowe, relatywnie lepiej wykształcone, bardziej aktywne zawodowo i zamożniejsze. Zmieniają się też ci, którzy już poprzednio zaliczali się do badanej grupy.
Grupa 50+ jest nie tylko liczna, ale i bardzo zróżnicowana, nie tylko pod względem demografii (w szczególności wieku), ale także pod względem stylu życia, aspiracji, zdrowia, stosunku do własnego wieku, a także dochodu i stylu konsumpcji.
Reklama