PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Rynek konserw rybnych i sałatek wart jest ponad 1 mld zł

Autor: Aleksandra Środa 14 czerwca 2010 15:49

Rynek konserw rybnych i sałatek wart jest ponad 1 mld zł

Wśród produktów rybnych badanych przez Nielsena wyróżnić możemy Ryby w puszkach, Śledzie przetworzone, Sałatki rybne oraz Sałatki z owocami morza. W okresie rocznym, tj. kwiecień 2009-marzec 2010 w handlu detalicznym obejmującym kanały hipermarketów (>2500 m2), supermarketów (<2500 m2) oraz handlu małoformatowego, zwanego handlem tradycyjnym, konsumenci zakupili ponad 72 435 ton tego typu produktów.

W odniesieniu do produktów chłodzonych podkreślić należy, że największe znaczenie ma kategoria Śledzi przetworzonych, na którę składają się: śledzie w sosach, rolmopsy, płaty śledziowe w zalewie, śledzie opiekane w zalewach itd. Konsumenci w analizowanym okresie zakupili blisko 31 tys. ton produktów śledziowych, co stanowi wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego na poziomie 4,8%. Pomimo kryzysu kategoria ta wykazuje trend wzrostowy, co dowodzi, że śledzie mają coraz większe znaczenie w diecie Polaków. Tę hipotezę potwierdza dynamiczny, 7,2% wzrost wartościowy, czyli skłonność społeczeństwa do zapłacenia wyższej ceny za produkt. Wartość kategorii w okresie od kwietnia 2009 do marca 2010 wyniosła 398 mln zł.

Największą sprzedaż (ilościowo), bo aż 38,9% generują produkty śledziowe w słoikach, których znaczenie rośnie rok do roku o 0,4 pp. Pudełka plastikowe generują 33,2% obrotów (ilościowo), zaś tacki i wiaderka odpowiadają za pozostały procent sprzedaży. Niewielkie ruchy zauważalne są jedynie w obrębie dwóch przedziałów gramaturowych, tj. 301-500 g i 151-300 g, gdzie drugi wymieniony przedział zyskuje 0,4 pp kosztem pierwszego - co pozwala mu na generowanie równo 1/3 ilościowego obrotu kategorią w tym okresie. Nadal największe znaczenie mają duże gramatury - powyżej 500 g, które budują 49,3% rynku. Kategoria ta jest otwarta na nowości.

Supermarkety to główny kanał zbytu dla chłodzonych przetworów śledziowych. Już ponad połowa (53,3%) sprzedaży wartościowej śledzi ma miejsce w tym kanale, co stanowi wzrost znaczenia o 4 pp w stosunku do ubiegłego okresu badawczego. Handel małoformatowy, czyli poniżej 300 mkw. traci swoje udziały i odpowiada za jedynie 1/4 sprzedaży.

Zdecydowanie mniejszą kategorią, jednakże wartą podkreślenia są sałatki rybne, warte 39,3 mln zł, przy wolumenie 3100 ton w okresie kwiecień 2009-marzec 2010. Kategoria ta jest stabilna pod względem zarówno wolumenu, jak i wartości sprzedaży. Sprzedaż tego typu sałatek zlokalizowana jest ciągle w większości w handlu małoformatowym, który generuje w badanym okresie 50,7% obrotu wartościowego. W kanale supermarketów <2500 m2, do których zaliczają się sieci dyskontowe kategoria wykazuje wzrost dynamiczniejszy, niż w pozostałych kanałach, co przekłada się na 2,3 pp wzrost, dając 36,2% udziału kanału w realizacji sprzedaży sałatek rybnych.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7760

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,32

  • Śr

    4,44

  • Min

    3,87

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.