Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Sieci handlowe wprowadzają zdrowe produkty marek własnych

Sieci handlowe z dużym wyczuciem zareagowały na rosnące wśród polskich konsumentów zapotrzebowanie na artykuły prozdrowotne i chcą na nich dobrze zarabiać. Niektóre już to robią.
Reklama

Taką szansę detalistom i hurtownikom dają produkty typu private label. Organic, Bio, Regain czy Light Choices, na sklepowych półkach pojawiło się w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy kilkaset produktów typu health and wellness pod marką własną detalistów. Sieci starają się zająć rynek, zanim zostanie opanowany przez producentów towarów markowych.
Sprawa jest tym ciekawsza, że sieci od kilku lat ze zmiennym szczęściem próbują przekonać polskiego konsumenta, że warto zaufać cenie i jakości produktów private label z segmentu ekonomicznego oraz średniej półki. Jednym z elementów poprawy wizerunku jest wprowadzanie artykułów z najwyższego segmentu cenowego.

Kłopot w tym, że polski konsument, po negatywnych doświadczeniach sprzed kilku lat, z dystansem podchodzi do produktów private label. Tylko 35 proc.badanych Polaków twierdzi, że produkty opatrzone marką detalisty są porównywalnej jakości co produkty markowe (w Wielkiej Brytanii odsetek ten jest dwukrotnie wyższy). Świadczy o tym również powoli rosnący udział marek własnych w sprzedaży towarów FMCG w Polsce.

- W Polsce produkty te odpowiadają za zaledwie około 9,1 procenta udziałów w rynku dóbr spożywczych, podczas gdy np. w Szwajcarii czy Wielkiej Brytanii jest to ok. 50 proc. - mówi Wojciech Zaremba, client manager retailer services w firmie badawczej The Nielsen Company.

Jednak detaliści planują działania w dłuższej perspektywie niż 2-3 lata. Zdają sobie sprawę, że prędzej czy później polski konsument przekona się do produktów sieciowych i będzie na tyle zamożny, że oprócz podstawowych potrzeb będzie chciał zaspokajać bardziej wyrafinowane. Sięgnie więc po produkty droższe, które mają poprawiać jakość życia, a przede wszystkim dbać o zdrowie.

Teraz detaliści muszą konsumenta nauczyć i przywiązać do nowych produktów. Poza tym nowoczesny produkt na półce to lepszy wizerunek samej sieci. Przy wdrażaniu produktów prozdrowotnych w Polsce najwięksi detaliści skorzystają z doświadczeń na rynkach Europy Zachodniej, gdzie konsumenci mogą kupić pod brandem sieci od ekologicznych warzyw i owoców, przez organiczne ciasteczka, funkcjonalne jogurty i wspomagające organizm suplementy diety, po dietetyczne, zaawansowane technologicznie dania gotowe. A kupują je chętnie, bo mimo wysokiej ceny i tak są tańsze o kilkanaście procent od produktów markowych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.