Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Sprzedaż detaliczna spada

O kurczących się obrotach alarmują sklepy oferujące nawet tak podstawowe dobra, jak wyroby chemiczne czy żywność - czytamy w Rzeczpospolitej.
Reklama

Przechadzając się w sobotnie przedpołudnie po centrum handlowym, trudno uwierzyć w te alarmistyczne doniesienia. Kolejki do kas nie mniejsze niż we wrześniu czy październiku, kiedy teza o Polsce jako wyspie na morzu kryzysowego chaosu nie budziła żadnych kontrowersji. Liczby nie pozostawiają jednak wątpliwości - Carrefour odnotował drugi z rzędu kwartalny spadek przychodów i - trawestując ekonomiczną definicję - znalazł się w technicznej recesji. - czytamy w "Rz"
Rzeczpospolita pisze, że spadek sprzedaży w sieciach może dziwić, jeśli wziąć pod uwagę dane o płacach. W marcu w sektorze przedsiębiorstw wzrosły one o 5,7 proc. rok do roku. Odpowiedzi trzeba jednak szukać nie w zasobności portfeli, ale w rosnącym zagrożeniu bezrobociem. Strach, że redukcje dotkną nas samych albo kogoś z rodziny, skłania do oszczędności.

Według gazety nie wróży to dobrze polskiej gospodarce, za której 60 proc. odpowiada konsumpcja. W przypadku żywności spadek popytu pewnie nie będzie duży. Gorzej z towarami i usługami, które mają jakiekolwiek znamiona luksusu. A definicja tego ostatniego w czasach kryzysu bardzo się rozszerza.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.