Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Sprzedaż wódki może spaść o 10 proc.

Eksperci szacują, że w tym roku zmaleje sprzedaż detaliczna wódki w Polsce, jednak liczą, że spadek nie przekroczy on 10 proc. w porównaniu z 2009 r. W ubiegłym roku sprzedaż detaliczna nieznacznie urosła. Według danych Nielsena w 2009 r. sprzedaż mocnych trunków zwiększyła się o 3,2 proc., do ok. 250 mln l a w pierwszym kwartale 2010 r. była już o niemal 2,5 proc. niższa niż przed rokiem - informuje Rzeczpospolita.
Reklama

Łączne wyniki branży poporawiła ekspansja Stock Polska. W ciągu ubiegłego roku sprzedaż tej firmy urosła o ok. 70 proc. a w pierwszym kwartale tego roku była o kilkadziesiąt proc. wyższa niż rok temu.
Jak czytamy w Rzeczpospolitej w styczniu 2010 r. udziały Stocka w polskim rynku wódki w ujęciu ilościowym przekraczały 30 proc. Udziały drugiego gracza na rynku - Central European Distribution Corporation - spadły o ok. 3 pkt proc., a spółki Belvedere, ktora jest tuż za nim, o blisko 5 pkt proc.

Jak informuje Rzeczpospolita producenci wódki kuszą niższą ceną i nowymi produktami. W najbliższym czasie nową wódkę mainstream zacznie sprzedawać CEDC. Od marca można z kolei kupić nowy produkt Belvedere - Krupnik vodka.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.