Święta napędzają sprzedaż

Autor: ISB 22 grudnia 2010 20:51

Spodziewany listopadowy wzrost sprzedaży detalicznej o 9,4 proc. r/r jest konsekwencją bardzo stabilnej sytuacji gospodarczej w drugim półroczu 2010. Jednak podstawowym czynnikiem napędzającym sprzedaż jest obawa przed podwyżkami podatku VAT od nowego roku oraz początek zwiększonych zakupów mikołajkowo-przedświąteczych.

Listopad był kontynuacją trwającej od bardzo dawna pozytywnej tendencji blisko 10-proc. wzrostu sprzedaży detalicznej. I tradycyjnie na tak dobry wynik tego wskaźnika pozytywnie działało kilka czynników. Wśród nich niemal tradycyjnie znalazła się między innymi statystyka, czyli ubiegłoroczna baza statystyczna.

Na to wszystko nakłada się jeszcze okres zwiększonych wydatków w okresie okołoświątecznym czyli kumulacja wielkich wydatków w grudniu. Dlatego część Polaków mogła zdecydować się przesunięcie części wydatków, np. mikołajkowych, już na listopad, pozostawiając "grubsze" kwoty na Boże Narodzenie oraz zabawę sylwestrową.

Jednak mimo bardzo dobrych danych w II połowie roku oraz równie optymistycznych oczekiwań na listopad i grudzień, nie należy z przesadnym optymizmem oczekiwać na nadejście nowego roku. Zdecydowanie i ostatecznie wygaśnie już pozytywny efekt niskiej bazy statystycznej, a obecnie nie widać żadnych przesłanek, które mogłyby zwiększyć skłonność Polaków do zakupów. Jest to tym bardziej wątpliwe, że znaczne wydatki na dobra luksusowe w końcu tego roku mogą bardzo negatywnie odbić się na wskaźniku sprzedaży już od stycznia.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6884

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    2,80

  • Śr

    1,49

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.