Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

W Grupie Tesco mniejsze formaty bardziej dochodowe niż hipermarkety

Światowa sprzedaż Grupy Tesco w ciągu ostatniego roku (okres 53 tygodni zakończony 28 lutego 2009 r.) wyniosła 59,4 mld GBP. To o 15,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W tym czasie globalny zysk operacyjny wzrósł o 15 proc. do 3,2 mld GBP. Grupa chwali się, że także w Polsce wyniki były bardzo dobre.
Reklama
Terry Leahy, prezes Tesco W Europie (wyłączając Wielką Brytanię) Tesco jeszcze bardziej znacząco zwiększyła sprzedaż - o 29,1 proc. do 10,12 mld GBP. W regionie tym, który obejmuje Polskę, Irlandię, Węgry, Turcję, Słowację i Czechy, zysk operacyjny wyniósł 479 mln GBP.

-W Polsce osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki, w tym dynamiczny wzrost sprzedaży i zysków - czytamy w raporcie spółki. Detalista podkreśla, że cel ten został osiągnięty mimo konkurencyjnych warunków na rynku oraz znaczącego wzrostu płac i energii.

W ostatnim roku otwarto sześć dużych hipermarketów i 12 mniejszych sklepów. Całkowity wzrost like-for-like był na stałym poziomie, jednak, jak podkreśla detalista, to mniejsze formaty szybciej zwiększały obroty na polskim rynku.

- W czasie, kiedy klienci odczuwają spowolnienie gospodarcze, odpowiadamy na ich zmieniające się potrzeby na wszystkich naszych rynkach poprzez obniżenie cen, wprowadzenie produktów bardziej przystępnych cenowo i zaostrzanie promocji. Działania te, w połączeniu z naszymi podstawowymi atutami - tj. sprzedażą zarówno żywności jak i przedmiotów codziennej potrzeby, posiadaniem własnych nieruchomości oraz szerokimi podstawami biznesu - pomagają nam dobrze radzić sobie ze skutkami spowolnienia - mówi Terry Leahy, prezes Tesco.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.