Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

W Polsce rynek vendingowy szacuje się na ponad 410 mln zł

Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Euromonitor International polski rynek vendingowy znajduje się w fazie silnego wzrostu, związanego z rosnącą liczbą automatów. Nadal jednak nie ma porównania z Europą Zachodnią, gdzie na jedną maszynę vendingową przypada ok. 150 osób, podczas gdy w Polsce - ok. 900.
Reklama

Według analityków firmy badawczej rosną też wymagania polskich konsumentów, którzy oczekują produktów coraz lepszych jakościowo, np. dobrej, świeżo mielonej kawy i espresso zamiast produktu instant. Efektem tych oczekiwań jest rozwój oferty produktowej – prócz napojów gorących, zimnych i słodyczy w automatach coraz częściej pojawiają się naturalne soki, świeże kanapki, sałatki i przekąski.

Stosunkowo niewielka liczba automatów oraz duża dostępność atrakcyjnych lokalizacji spowoduje dynamiczny rozwój tego segmentu rynku sprzedaży bezpośredniej w 2016 r.

W Polsce rynek vendingowy szacuje się na ponad 410 mln zł . W 2015 r. Polacy na zakupy z automatów wydali wg szacunków Euromonitor International ok. 470 mln zł, z czego ponad połowę na napoje gorące. W 2016 r. - według szacunków - liczba ta zwiększy się o 17,5 proc.

Więcej: Portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum