Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Wina musujące to 20 proc. wolumenu kategorii win gronowych, wzmacnianych i wermutów

Dużą rolę na polskim rynku wina odgrywają wina musujące. Choć ich sprzedaż nie rozwijała się w ostatnich latach tak szybko jak win spokojnych, to wciąż odpowiadają one za ponad 20 proc. wolumenu kategorii win gronowych, wzmacnianych i wermutów.
Reklama
"Wynika to z faktu, że kategoria win ogółem jest wciąż bardzo mała, więc tradycja kupowania wina musującego z okazji sylwestra lub prywatnych okazji do świętowania odgrywa bardzo dużą rolę w skali całego rynku" - czytamy w raporcie „Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014" przygotowanym przez KPMG.

„Dystrybutorzy i detaliści, z którymi rozmawialiśmy w ramach badania, potwierdzają jednak zgodnie - Polacy coraz częściej sięgają po wina musujące także bez szczególnej okazji, a jakość spożywanych trunków w ostatnich latach znacząco wzrosła. Klasyczny szampan, pomimo systematycznego wzrostu, pozostaje jednak kategorią całkowicie niszową" - czytamy dalej.

Jak podaje Comité interprofessionnel du vin de Champagne, w 2013 roku sprzedano do Polski 265,8 tys. butelek szampana. Jak wskazują dane Eurostat, istnieje także import pośredni, który z samych Niemiec wyniósł w tym samym roku około 43 tys. butelek.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.