PARTNER PORTALU

Wrzesień był dobrym miesiącem dla sprzedaży detalicznej

Autor: ISB 25 października 2010 20:38

Wrześniowy wzrost sprzedaży detalicznej o 6,6 proc. r/r jest konsekwencją nadal stabilnej i przewidywalnej sytuacji gospodarczej w drugim półroczu 2010 po ciągłych zaburzeniach tego wskaźnika przez wydarzenia jednorazowe w pierwszych miesiącach. Wygenerowanie ponad 6-proc. wzrostu sprzedaży potwierdza więc dobrą kondycję finansową Polaków, ale także obawę przed szykowanymi przez rząd podwyżkami od nowego roku.

Wrzesień był kolejnym dobrym miesiącem dla sprzedaży detalicznej. Pozytywnie na wyniki tego wskaźnika w poprzednim miesiącu nadal działało kilka czynników, wśród których znalazła się między innymi statystyka, czyli niska ubiegłoroczna baza statystyczna, gdy sprzedaż mocno "siadała" po okresie wakacyjnym. Tym razem nastąpił jednak zwrot w przeciwnym kierunku, ponieważ nagłe i znaczące ochłodzenie we wrześniu spowodowało przyspieszenie zakupów kolekcji jesiennych i na pewno napędziło sprzedaż w tym miesiącu. Neutralnie natomiast zadziałała liczba dni sprzedażowych, ponieważ nie zmieniła się ona w porównywalnych okresach.

W oparciu o pozostałe opublikowane już dane za sierpień należy jednak ostrożnie podchodzić do przyszłej dynamiki sprzedaży detalicznej. Wygasa już pozytywny efekt niskiej bazy statystycznej z 2009 r., a nie widać wyraźnych i oczywistych przesłanek, które mogłyby zwiększyć skłonić Polaków do zakupów. Tymczasem przyspieszone wydatki na dobra luksusowe mogą mocno odbić się na wskaźniku sprzedaży od stycznia, gdy prawdopodobnie nastąpi gwałtowny spadek sprzedaży w tej kategorii do czasu, aż Polacy zaakceptują nowe poziomy cen.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10194
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.