Wyjątkowe osobowości e-commerce w oczekiwaniu na nagrody (lista)

Jest to najliczniejsza i najpełniejsza obsada konkursu, który od 4 lat wyróżnia liderów e-commerce za ich strategiczny wkład w rozwój firm, branży. Ich praca, zaangażowanie przekładają się również na kreowanie i promowanie standardów jakości zarzadzania w e-biznesie. W 12-stu kategoriach indywidualnych i 3-ech zespołowych konkursu przejawia się też złożoność i odpowiedzialność ich pracy.
Tam, gdzie rośnie e-commerce
Po raz pierwszy w rywalizacji o statuetki i nagrody znalazła się bardzo silna reprezentacja średnich firm e-commerce z całej Polski, a nie tylko z największych miast. Z tego powodu w konkursie znalazło się wiele nowych twarzy – to prawie 20-stka uczestników, którzy po raz pierwszy postanowili zaprezentować szerokiemu rynkowi swoje dokonania i zespołów, jakimi kierują. „Nowe nazwiska w konkursie, które stoją za sukcesami kolejnych marek oznaczają, że branża rozwija się w sposób dynamiczny – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes e-Izby. – Świeże siły i pomysły jakie reprezentują te osoby pozwalają przypuszczać, że kolejna generacja menadżerów e-commerce dochodzi do głosu. To ważny sygnał dla przyszłości e-commerce w kraju” – dodaje.
Godny zauważenia jest też gwałtowny wzrost popularności kategorii „Cross-border e-commerce” oraz „Dom i ogród” w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2023. Wskazuje to na rynkowe trendy i umacnia pozycję całej branży w strukturze krajowego handlu. Co ciekawe, większość dyrektorów e-commerce jest stała w uczuciach. Świadczy o tym wielka konkurencja w kategorii konkursowej „Long term cooperation” – dla osób pracujących w firmie na stanowisku dyrektorskim ponad 5-ciu lat.
Oscar goes to…
Jurorzy konkursu to eksperci i ekspertki z branży: prezesi i członkowie zarządów, którzy od lat rozwijają biznesy e-commerce[1]. W dwuetapowym, tajnym głosowaniu (online i stacjonarne – wybór laureata Grand Prix) oceniali nie tylko efektywność biznesową, ale też osobowość lidera. Ścieżka kariery nastawiona na rozwój i postępy własne na równi z osiągami zespołu były równie istotne w ocenie, która pozostaje niejawna do 20 czerwca, także dla samej kapituły konkursu. Wtedy e-Izba poda do wiadomości publicznej wyczekiwane wyniki. „Zaplanowaliśmy to jako wyjątkowy wieczór, aby podkreślić znaczenie wysiłku tych ludzi dla całej branży. Na uroczystą galę zarezerwowaliśmy hotel Santa Natura Resort&Spa blisko Warszawy. To miejsce, które nada blasku temu wydarzeniu i umożliwi połączenie prestiżu nagród, szlifowania kompetencji miękkich oraz relaksu i wyjścia z „bańki” e-commerce choć na kilka chwil – Paulina Wojczyńska, dyrektor projektów w e-Izbie wyraża w ten sposób entuzjazm przed nadchodzącym finałem konkursu. Wtedy wręczone zostaną statuetki dla najlepszych liderów i zespołów, a wszyscy nominowani otrzymają dyplomy.
Na scenie i poza nią
Organizatorzy łączą prestiż nagród z biznesowym networkingiem i relaksem odrywającym na kilka chwil od zawodowych obowiązków. Na nominowanych w konkursie czeka warsztat „Lider w płynnych czasach” prowadzony przez Łukasza Szymulę - menadżera, trenera biznesu, country managera Tradedoubler (największej firmy performance marketingu w CEE) oraz zdobywcy nagrody Champion e-Commerce 2023. Liderzy e-commerce będą mieli także możliwość wypowiedzi w II części raportu „Dyrektor e-Commerce Roku 2023”, Samo wręczenie nagród zostało pomyślane jako gala i letnia szkoła biznesu. Wtedy na miejscu od rana nominowani będą mogli wysłuchać wystąpienia inspiracyjnego Łukasza Szymuli, wziąć udział w brunchu w kameralnym gronie uczestników konkursu, członków Kapituły i Partnerów. Następnie znaleźć czas na skorzystanie z relaksu, hotelowego spa, basenu i kontaktu z naturą, aby wieczorem pojawić się na gali. „We współczesnej, skomplikowanej rzeczywistości świata BANI czy VUCA, miękkie kompetencje liderów, a w szczególności liderów e-commerce są absolutnie niezbędne do budowania skutecznych i zaangażowanych zespołów. Empatyczny, autentyczny i rozwijający się lider jest kluczem do współtworzenia bezpiecznego psychologicznie miejsca pracy, a to z kolei wspiera tak istotne obszary w ecommerce jak innowacja, zaangażowanie i poczucie sensu– komentuje ideę warsztatów Łukasz Szymula.
LISTA NOMINOWANYCH 2023
Kategorie indywidualne
E-COMMERCE B2B
Agnieszka Kozłowska, Dyrektorka Marketplace, MODIVO SA
Marcin Maj, Digital & e-commerce manager, KLIMAS
FINANSE
Arkadiusz Zaremba, Dyrektor Zarządzający, Otomoto Pay
Łukasz Wiktor, Dyrektor Departamentu Omnichannel, mBank
PRODUCER
Mariusz Serafin, Dyrektor e-Commerce i Marketingu, Lancerto
Oskar Lipiński, Dyrektor e-Commerce, Daag
ODPOWIEDZIALNY LIDER
Bartosz Pilch, Group Director of Omnichannel, SIG
Karol Ignatowicz, Chief E-commerce, Customer & Supply Chain Operations Officer, Empik
SPORT/HOBBY/TURYSTYKA
Arkadiusz Gawryluk, Dyrektor Biura Sprzedaży Internetowej, Dystrybucji i Programów Lojalnościowych, Polskie Linie Lotnicze LOT
Michał Jaworski, E-commerce, Marketing and Omnichannel Director, RAINBOW TOURS
Piotr Szałaśny, Kierownik e-Commerce, Martes Sport
LONG TERM COOPERATION
Arkadiusz Gawryluk, Dyrektor Biura Sprzedaży Internetowej, Dystrybucji i Programów Lojalnościowych, LOT
Bartosz Pilch, Group Director of Omnichannel, SIG
Marcin Łachajczyk, Managing Director, Ceneo.pl
Mariusz Serafin, Dyrektor e-Commerce i Marketingu, Lancerto
Tomasz Kwiatkowski, Dyrektor e-Commerce, iParts.pl
OMNICHANNEL
Aleksandra Tomalska, Dyrektorka ds. Retail MODIVO
Karol Ignatowicz, Chief E-commerce, Customer & Supply Chain Operations Officer, Empik
Marta Ogórkiewicz, eCommerce Director Poland & Czech Republic, SEPHORA
Piotr Szałaśny, Kierownik e-Commerce, Martes Sport
Wysoka efektywność przy niskim budżecie
Magdalena Nowacka, Dyrektor ds. Marketingu, Bolf/Denley
Piotr Szałaśny, Kierownik e-Commerce, Martes Sport
TECH/RTV/AGD
Bartosz Niemaczek, Dyrektor Biura Rozwoju Kanałów Cyfrowych i Relacji z Klientami, PKN ORLEN
Łukasz Piech, Dyrektor E-commerce, LANTRE
Paweł Jan Chrzczonowicz, Dyrektor e-Commerce, sferis.pl
FASHION
Aleksandra Szol, Dyrektor e-Commerce, MODIVO | eobuwie.pl
Joanna Kwiatkowska, Vice CEO | Sales Director | Co-founder, KUBOTA
Mariusz Serafin, Dyrektor Marketingu i e-Commerce, Lancerto
Oskar Lipiński, Dyrektor e-Commerce, Daag
Piotr Szałaśny, Kierownik e-Commerce, Martes Sport
DOM I OGRÓD
Bartosz Niemaczek, Dyrektor Biura Rozwoju Kanałów Cyfrowych i Relacji z Klientami, PKN ORLEN
Emilia Kojło, Właściciel, Smallart.pl
Paweł Jan Chrzczonowicz, Dyrektor e-Commerce, sferis.pl
CROSS-BORDER
Aleksandra Szol, Dyrektor e-Commerce, MODIVO | eobuwie.pl
Arkadiusz Gawryluk, Dyrektor Biura Sprzedaży Internetowej, Dystrybucji i Programów Lojalnościowych, Polskie Linie Lotnicze LOT
Emil Kotowicz, E-commerce Manager, Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k.
Magdalena Nowacka, Dyrektor ds. Marketingu, Bolf/Denley
Piotr Szałaśny, Kierownik e-Commerce, Martes Sport
KATEGORIE ZESPOŁOWE
ZESPÓŁ E-COMMERCE MARKETING B2B
CENEO
EMPIK
ZESPÓŁ E-COMMERCE MARKETING B2C PODMIOTY DUŻE
CENEO
EMPIK
LANTRE
MODIVO
Rainbow Tours
ZESPÓŁ E-COMMERCE LOGOSTYKA B2C – PODMIOTY DUŻE
ANSWEAR.COM
EMPIK
MODIVO