Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

1,05 mln zł straty Organic Farmy Zdrowia

Organic Farma Zdrowia podała wyniki finansowe po trzech kwartałach 2014 r. W tym czasie przychody netto ze sprzedaży wyniosły 33 209 tys. zł (29 574 tys. zł w analogicznym okresie roku ubiegłego). Strata ze sprzedaży to 336 tys. zł, a strata netto wyniosła 1 051 tys. zł w porównaniu do 451 tys. zł w roku ubiegłym.
Reklama

- Zarządowi spółki udało się doprowadzić do zamknięcia w czwartym kwartale 2 bardzo nierentownych lokali. Stosowne dokumenty zostały podpisane we wrześniu. Jednak w związku z koniecznością likwidacji niezamortyzowanych do końca nakładów inwestycyjnych, jakie zostały poniesione w adaptację lokali, spółka zaksięgowała jednorazową stratę w kwocie 229 tys. zł (zawiązując rezerwy w ciężar pozostałych kosztów operacyjnych), co dodatkowo powiększyło stratę operacyjną po trzech kwartałach do kwoty 910 tys. zł, a wynik brutto/netto zakończył się stratą 1,05 mln zł. Rentowność EBITDA była pozytywna i wyniosła 356 tyś. zł, ale to oznacza spadek o 41% w stosunku do tego samego okresu 2013 roku - podaje zarząd firmy.

Ujemne wyniki Organic Farma Zdrowia w trzecim kwartale spowodowały, że również wyniki grupy za trzeci kwartał są trochę słabsze niż rok wcześniej. Natomiast po trzech kwartałach Grupa może się pochwalić kwotą 511 tys. zł zysku na sprzedaży. Jedynie wynik netto pokazuje stratę 340 tys. zł w stosunku do - 164 tys. zł rok wcześniej (między innymi z powodu jednorazowej straty 229 tys. zł odpisu na niezamortyzowane nakłady w zamkniętych sklepach).

- Spółka Organic Farma Zdrowia S.A. znacząco zwiększyła w okresie trzeciego kwartału swój potencjał wzrostowy poprzez dołączenie 10-ciu sklepów Tradycyjne Jadło i otwierając pierwszy sklep nowego konceptu convenience Organic Zielone Oko. Produkcyjno-dystrybucyjne spółki Grupy (Eko-Wital i Bio Planet), kontynuowały kilkudziesięcioprocentowe wzrosty sprzedaży, a Grupa gastronomiczna Green Way weszła na trwałą ścieżkę wzrostów sprzedaży i rentowności. Na tym tle zarząd spółki optymistycznie ocenia możliwość osiągnięcia dobrych wyników w czwartym kwartale i na koniec roku, a jeszcze bardziej perspektywy rozwoju Grupy Organic Farma Zdrowia i osiągania coraz lepszych wyników w 2015 roku i kolejnych latach - podsumowuje firma.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.