Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

1/3 dużych sklepów online nie ma wspólnego programu lojalnościowego ze swoimi placówkami stacjonarnymi

Jak wynika z badania przeprowadzonego na początku maja br. przez Lizard Media prawie połowa dużych sklepów online w Polsce nie aktualizuje stanów magazynowych na bieżąco, jedna trzecia nie ma spójnego programu lojalnościowego, a także nie umożliwia oddania towaru w sklepie stacjonarnym po zakupie przez internet.
Reklama

Badanie przeprowadzono na 19 największych i najbardziej znanych sklepach internetowych, które mają również duże, ogólnopolskie sieci sklepów stacjonarnych. Zbadano 4 branże: artykuły sportowe, biżuteria, apteki oraz RTV i AGD. Dane pozyskiwano na podstawie rozmów z konsultantami infolinii.

Z badania wynika, że 47 proc. sklepów nie aktualizuje stanów magazynowych na bieżąco, w czasie rzeczywistym. Niektóre z nich informacje o dostępności towaru uzupełniają co kilka godzin, a nawet tylko raz dziennie, przed otwarciem sklepów stacjonarnych. Rodzi wiele nieporozumień po stronie klientów, którzy o braku towaru dowiadują się po pewnym czasie, jak i po stronie obsługi sklepów, która musi nieustannie „gasić pożary”.

32 proc. sklepów nie ma spójnych programów lojalnościowych łączących na jednym koncie zakupy tego samego klienta w sklepie internetowym i placówkach stacjonarnych. Również 32 proc. sieci nie pozwala na oddanie towaru w sklepie stacjonarnym po zakupie online. Nawet tak podstawowa funkcja jak zakup i zapłata za towar online oraz odbiór w wybranym sklepie stacjonarnym nie jest obecna w 26 proc. sklepów.

5 największych sklepów RTV i AGD biorących udział w badaniu, czyli Euro AGD, Media Markt, Saturn, Media Expert i Komputronik, uzyskało 96 proc. dostępności sprawdzanych funkcji omnichannel. Tak duże sieci sklepów mają odpowiednie zasoby, aby nowe technologie wdrażać jako pierwsze.

Jedynie 21% przebadanych sklepów spełniała wszystkie kryteria omnichannel.

– Z naszego doświadczenia wynika, że większość sieci sklepów stacjonarnych zakłada sklep online, aby zwiększyć swoją sprzedaż, i traktuje go często jako dodatkowe źródło dochodu i kanał sprzedaży – tłumaczy Paweł Biliński z Lizard Media. – Dopiero po pewnym czasie przychodzi refleksja, że oba kanały sprzedaży można łączyć na wiele sposobów, radykalnie podnosząc standard obsługi klienta, optymalizując logistykę i zasoby magazynowe, a także wzmacniając siłę marki – dodaje.

Funkcje omnichannel sprawdzane w badaniu to:

1. Zakup online, odbiór w dowolnym sklepie stacjonarnym sieci.
2. Zamówienie online, odbiór i płatność w sklepie stacjonarnym.
3. Zwrot towaru (nie reklamacja) zakupionego online w dowolnym sklepie stacjonarnym sieci.
4. Program lojalnościowy, konto, karta, które rejestrują zakupy online i offline.
5. Aktualizowanie stanów magazynowych na stronie sklepu w czasie rzeczywistym.

Spółka Lizard Media realizuje kompleksowe strategie eCommerce, specjalizuje się w architekturze i rozwoju technologii webowych, a także User Experience, optymalizacji i analizie użyteczności interfejsów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (5)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.