Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

10 globalnych trendów konsumenckich według Euromonitora

Eksperci Euromonitora wskazali 10 najważniejszych trendów konsumenckich na rynku. Zauważają wyraźną zmianę relacji pomiędzy detalistami a konsumentami. Kupujący są coraz bardziej wymagający, ale też oczekują prostych rozwiązań. Chcą też dokonywać etycznych wyborów.
Reklama

Wszyscy jesteśmy ekspertami

Wcześniej kupujący polegali na marce lub innych źródłach informacji. Teraz firmy muszą stale wprowadzać innowacje, obniżać ceny i zaskakiwać swoją ofertą, aby zachęcić kupujących. U podstaw tego trendu znajduje się niemal przymusowa potrzeba pochłaniania i udostępniania informacji przez konsumentów cyfrowych. Ponieważ handel detaliczny w internecie stale rośnie na całym świecie, wszystkie branże będą musiały dostosować się do nowych konsumentów.

Mogę sam o siebie zadbać

Za tym trendem kryją się działania zapobiegawcze, jakie można podjąć, by uniknąć wszelkich chorób, nieszczęść i dyskomfortu bez konieczności konsultacji z profesjonalistą. Klienci korzystają więc z aplikacji i personalizowanych usług, aby stworzyć dla siebie produkt unikalny bez potrzeby angażowania się w media społecznościowe i marketing marki. Możliwość „dbania o siebie” postrzegana jest jako luksus, który pozwala ludziom być bardziej wszechstronnymi i poszerzać swoje możliwości. Projektowanie i personalizacja życia pozwala być bardziej elastycznym.

Chcę tego teraz!

Współczesny styl życia jest nastawiony na natychmiastową satysfakcję. Chcę tego teraz! - konsumenci szukają doświadczenia bez „punktów tarcia”, dzięki czemu mogą poświęcić więcej czasu na życie zawodowe lub działalność społeczną. Kluczowe znaczenie dla tego trendu ma zarządzanie danymi użytkowników i dostęp firm do tych danych.

Powrót do podstaw

Konsumenci poszukują autentycznych, zróżnicowanych produktów i doświadczeń, które pozwalają im wyrazić swoją indywidualność. Konsumenci w gospodarkach ponownie oceniają swoje nawyki wydatkowe, by odejść od jawnego materializmu na rzecz prostoty, autentyczności i indywidualności. Ten sam model pojawia się, gdy konsumenci znudzą się masową produkcją i zwrócą się ku wyższej jakości, wyjątkowej i zróżnicowanej ofercie, które przekażą informacje o ich statusie.

Bez plastiku

Nacisk na społeczeństwo wolne od odpadów plastikowych nabrał rozpędu w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a w 2019 r. trend „Wolę bez plastiku” będzie dalej rósł. Trwałość opakowań z tworzyw sztucznych jest przedmiotem analiz ze względu na obecność zanieczyszczeń w plastiku oraz wzrost poziomu zanieczyszczenia środowiska. Konsumenci będą coraz częściej wykorzystywać swoje portfele, aby zaprotestować przeciwko nieodpowiedzialnemu wykorzystaniu tworzyw sztucznych i będą naciskać, na stworzenie takiego systemu, w którym przemysł, od żywności i napojów po producentów kosmetyków i higieny osobistej i nie tylko, może zyskać na wdrożeniu strategii zrównoważonego rozwoju.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.