10 najciekawszych wydarzeń sierpnia na rynku handlowym

Autor: dlahandlu.pl 3 września 2018 16:12

10 najciekawszych wydarzeń sierpnia na rynku handlowym Fot. Shutterstock.com

Pożyczka z EBI dla Kauflandu i start remodelingu sieci, zamknięcia sklepów Tesco, start usługi Allegro Smart, rychłe wejście Lidla w e-commerce, związkowcy i Biedronka w sporze zbiorowym, przejęcie sieci kawiarni Costa przez Coca-Colę, wniosek Ruchu o postępowanie układowe i pierwsze wnioski dotyczące zakazu handlu w niedziele. Mimo pełni sezonu urlopowego, sierpień 2018 obfitował w ciekawe wydarzenia na arenie handlowej. Zobacz zestawienie 10 najciekawszych wydarzeń minionego miesiąca!

Kaufland Polska otrzymał pożyczkę z Europejskiego Banku Inwestycyjnego o wartości 100 mln euro na modernizację 50 sklepów w Polsce, w tym wymianę wyposażenia, mebli i inwestycję w efektywność energetyczną budynków. Wartość całego projektu to 248 mln euro. Pożyczka została uruchomiona 19 lipca 2018 roku a już na początku sierpnia sieć uruchomiła dwa wyremontowane sklepy w Krakowie. Placówki poszerzyły asortyment i całkowicie zmieniły wystrój.

Tesco Polska poinformowało o przyspieszeniu procesu redukcji kosztów operacyjnych i zamknięciach kolejnych 13 sklepów. Razem z 3 sklepami zamkniętymi w maju oznacza to zmniejszenie stanu posiadania do 399 placówek w Polsce. Firma jako powód zamknięć podaje m.in. zakaz handlu w niedziele. W wyniku ogłoszonych zmian, zagrożonych likwidacją jest maksymalnie do 2200 stanowisk pracy.

Ruch złożył w sądzie wniosek o otwarcie przyspieszonego postępowania układowego (PPU) w celu zawarcia układu częściowego. Wcześniej ZPR Media, wydawca m.in. „Super Expressu” złożyła wniosek do sądu o upadłość dystrybutora prasy firmy Ruch, a Time o postępowanie sanacyjne. Sieć od kilkunastu miesięcy zmaga się z potężnymi problemami finansowymi, a wierzyciele nie chcą dłużej czekać.

NSZZ "Solidarność" działająca w sieci Biedronka rozpoczęła spór zbiorowy z pracodawcą - poinformowali związkowcy. Domagają się m.in. skrócenia godzin w pracy w soboty oraz zwiększenia zatrudnienia w sklepach.

Lidl planuje na przełomie 2019 i 2020 roku ruszyć ze sprzedażą przez internet. Zakupy z dyskontu można będzie odbierać w paczkomatach InPostu. Lidl dostanie dla siebie 40% pojemności paczkomatów stojących pod jego sklepami. Pozostała będzie dostępna do wykorzystania dla innych klientów Inpostu.

Allegro uruchomiło ofertę Allegro Smart!, w ramach której klienci platformy sprzedażowej będą mogli skorzystać z 365 dostaw rocznie, za jednorazową opłatą 49 zł. Jak ocenia firma, ten krok zmieni reguły gry w polskim e-commerce. Obecnie na jednego klienta Allegro przypada średnio 20 zamówień rocznie. Oferta obecnie proponowana przez firmę daje im możliwość zwiększenia tej liczby niemal 20-krotnie. Można spodziewać się, że znacznie zwiększy to ruch na platformie sprzedażowej Allegro.


  • Moli 2018-09-28 11:36:38

    Ciekawe ile mysleli nad tym pomyslem, generalnie nie widze w tym zadnych wiekszcych haczykow. Proste, zamawiasz duzo to i sie oplaca. Ja na pewno skusze sie na dostawe do paczkomatow.

  • witko 2018-09-28 09:05:46

    Polecam, aby każdy policzył sobie ile wydał na przesyłki i wtedy porównał to do ceny tego abonamentu. Zwraca się to błyskawicznie. Plusem jest jeszcze to, że można wybierać w formie dostawy. Ja np wybieram do paczkomatów bo mi tak najwygodniej. Także sobie można wybrać jak się chce.

  • dopek 2018-09-27 08:48:10

    Kto duzo zamawia ten zobaczy roznice na swoim koncie bardzo szybko. Jakby czlowiek zliczyl ile na te dostawy poszlo...fajnie ze allegro podejmuje wspolprace z innymi duzymi firmami jak np inpost. Wazne ze robia cos w strone klienta bo konkurencja na rynku czuwa!

ZOBACZ WSZYSTKIE (17)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6116
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    6,18

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.