PARTNER PORTALU

10 pytań zanim ruszysz z click&collect

Autor: dlahandlu.pl 26 października 2020 09:52

Zakupy click & collect są obecnie jedną z najczęściej wdrażanych usług w handlu detalicznym. Podczas tworzenia aplikacji natrafiliśmy na szereg pytań, na które odpowiedzi powinny znaleźć się w każdym briefie kierowanym do software house’u. Główne z nich przedstawiają specjaliści z Autentiki i agencji Whites.

Czy Twoja organizacja jest gotowa na click & collect?
Na problem można spojrzeć z dwóch perspektyw – klienta i biznesu. Perspektywę klienta zwykle zapewnia software house. Warto wybrać taki, który w swojej codziennej pracy specjalizuje się w projektowaniu doświadczeń użytkowników (ang. UX – user experience). Perspektywa biznesu to świadomość własnych zasobów i możliwości, która pozwoli stworzyć skuteczną koncepcję C&C.

C&C wymaga nieprzerwanego dostępu do bazy produktowej sklepu. Czy będę w stanie zasilić aplikację w aktualne stany magazynowe, dobrze przygotowane treści i atrakcyjne zdjęcia?

Stworzenie aplikacji będzie dużym wyzwaniem dla personelu. Jaką wartość zaoferuję klientom, aby przekonać ich do jej pobrania?

Sprzedawcy są bezsilni w relacji “przygotowana atrakcyjnie półka” vs. „głowa rodziny" na zakupach z kartką. W jaki sposób zachęcę użytkowników aplikacji, aby wrócili i realizowali zakupy w tradycyjny sposób?

Przeceny, promocje, nowy asortyment. Jak skomplikowane jest administrowanie aplikacją przez sklep? Kto będzie odpowiedzialny za zarządzanie procesem?

Nie ma produktu, którego szuka klient, ale jest inny, podobny. Czy w trakcie zakupów w aplikacji udostępnię klientowi pomoc pracownika sklepu w finalizacji zamówienia?

W sklepie każdy metr kwadratowy jest niezwykle istotny. Gdzie będę odkładał przygotowane zakupy i jak je oznaczać, aby proces mógł przebiegać dynamicznie?

C&C to złożony proces sprzedażowy, nie tylko od strony technologicznej. Trzeba zmierzyć się z pytaniem, kiedy nabić na kasę produkty, kiedy podać paragon i terminal płatniczy?

Technologia C&C powinna wspierać sprzedawcę w utrzymaniu kontaktu i budowaniu trwałych relacji. Co aplikacja ma mówić o moim sklepie?

Klient odbiera towar w punkcie sprzedaży. Jeżeli postanowi zwrócić jakiś towar lub coś dokupić, czy dam mu taką możliwość?

Personel może stanąć przed dylematem, kogo obsłużyć szybciej – klienta z kolejki czy klienta czekającego na odbiór zakupów C&C. Jak planuję zarządzać przygotowanymi zamówieniami?
Czy to wszystko?

To dopiero początek i jedno jest pewne. Click & Collect to narzędzie, które mocno wkracza w codzienną pracę zespołu sprzedażowego. Przygotuj się od strony operacyjnej i stwórz zrozumiały opis specyfiki biznesu, tak by partner technologiczny był w stanie zrozumieć Twój punkt widzenia i zaproponować adekwatne, dopracowane rozwiązania.

Dążąc do zaspokojenia potrzeb klientów, nie zapomnij o odpowiednim systemie motywacyjnym dla pracowników. To w dużej mierze od ich mozolnej pracy w punkcie sprzedaży, a nie od spektakularnych i kosztownych kampanii marketingowych, będzie zależał sukces wdrożenia click&collect.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7200

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,85

  • Śr

    3,64

  • Min

    3,29

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.