10 trendów konsumenckich na 2023 rok. Handel powinien na nie odpowiedzieć

1. Autentyczna automatyzacja
Ludzie i maszyny muszą być perfekcyjnie zsynchronizowani, aby dostarczać efektywne rozwiązania. Nie należy lekceważyć więzi emocjonalnych, a korzyści technologiczne powinny przeważać nad potrzebą osobistych interakcji w celu zapewnienia bezproblemowego doświadczenia.
2. Budżetowcy wchodzą do akcji
Kryzys osłabia siłę nabywczą konsumentów. Oszczędzanie pieniędzy jest teraz najważniejsze. W 2022 roku 75% konsumentów nie planowało zwiększenia ogólnych wydatków. Ten trend będzie też silnie obecny w 2023 roku.

Czytaj więcej
Marki własne to już 20 proc. rynku. I zyskują3. Kontrolowany scrolling
Ludzie nadal są przywiązani do swoich urządzeń mobilnych, ale czas spędzany przed ekranem traktują obecnie bardziej wybiórczo. Dlatego konsumenci chcą dziś wydajnego i wyselekcjonowanego doświadczenia cyfrowego.
4. Eko ekonomia
Zachowania konsumpcyjne w mniejszym stopniu dotyczą nabywania, a bardziej ograniczania, co pozytywnie wpływa na planetę. 43% konsumentów zmniejszyło w ubiegłym roku zużycie energii. Ten kierunek będzie również widoczny w bieżącym roku.
5. Gramy, gramy
Gaming stał się liderem rozrywki ponad pokoleniowymi podziałami. Ten niegdyś niszowy segment wchodzi na salony i jest szansą dla rynku masowego.
6. Tu i teraz - zakupy dla przyjemności
Elastyczne rozwiązania zwiększają siłę nabywczą i zmniejszają presję kosztową, aby pomóc konsumentom wydawać pieniądze na przyjemności. W krótkim okresie „radość” jest motywacją do zakupu. W 2022 r. opcja "kup teraz, zapłać później" osiągnęła wartość 156 mld dolarów.
7. Codzienne czynności zrehabilitowane
Nastała „post-pandemia”, a konsumenci chętnie odkrywają świat na nowo. 39% z nich zadeklarowało, że w ciągu najbliższych pięciu lat więcej codziennych rutynowych czynności będzie wykonywać osobiście.
8. Ona ma siłę
Konsumenci odmawiają milczenia na temat nierówności płci. Uczciwa reprezentacja, równość i włączenie społeczne są głównymi czynnikami przy podejmowaniu przez kobiety decyzji zakupowych.
9. Dobrze zbalansowani
Po czasie chaosu nadszedł czas skrajnego wyczerpania. Dlatego najbardziej liczą się dla konsumentów ich potrzeby osobiste. 53% badanych w 2022 roku stawiało wyraźną granicę między pracą lub szkołą a życiem osobistym.
10. Młodzi i bezkompromisowi
Pokolenie Z broni swoich przekonań i stawia na swoim. Tacy konsumenci są odporni na tradycyjną reklamę. Autentyczność i społeczne zaangażowanie mają wpływ na zakupowe wybory tej grupy.