Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

11,5 tys. gości na tegorocznym Europejskim Kongresie Gospodarczym

11,5 tys. gości uczestniczyło w tegorocznej, 10. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Zdecydowana większość jest zadowolona z udziału i planuje przyjazd na kolejne edycje – poinformowano podczas środowej konferencji prasowej w Katowicach.
Reklama

Kongres to trzydniowy cykl debat o różnorodnej tematyce, podążającej - w zamyśle organizatorów - za aktualną sytuacją gospodarczą Polski, Europy i świata. Odbył się w dniach 14-16 maja. Wśród gości byli m.in. premier Mateusz Morawiecki, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej, komisarz ds. jednolitego rynku cyfrowego Andrus Ansip oraz inni unijni komisarze: ds. klimatu Miguel Arias Canete i ds. handlu Cecilia Malmstroem. Obecni byli też m.in. wicepremier Jarosław Gowin oraz ministrowie: spraw zagranicznych Jacek Czaputowicz, energii Krzysztof Tchórzewski, finansów Teresa Czerwińska, inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński, przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz, środowiska Henryk Kowalczyk czy edukacji Anna Zalewska. Kongresowi towarzyszyły European Start-up Days, które odwiedziło 2,5 tys. osób.

"Cieszy to, że biznes i przedsiębiorcy skutecznie wykorzystują kongres i obecność na kongresie. Według naszych wyliczeń podczas kongresu odbyło się ok. 100 tys. spotkań biznesowych, wynikają z nich konkretne projekty biznesowe, dla gospodarki, dla regionu są to bardzo dobre efekty" - powiedział podczas środowej konferencji prasowej prezes organizującej kongres Grupy PTWP Wojciech Kuśpik.

Jak poinformował, 88 proc. ankietowanych uczestników kongresu deklaruje udział w jego przyszłorocznej edycji, a 83 proc. uczestników, 90 proc. partnerów i 88 proc. panelistów wyraziło zadowolenie z uczestnictwa w kongresie gospodarczym. "Jubileuszowa edycja pokazała, że po tych 10 latach Katowice i woj. śląskie są postrzegane na mapie świata jako miejsce bardzo przyjazne, jako miejsce wielu wydarzeń i przedsięwzięć" - podkreślił wojewoda śląski Jarosław Wieczorek.

"Katowice postawiły na przemysł spotkań, Europejski Kongres Gospodarczy jest dla niego kołem zamachowym. To sztandarowa impreza miasta Katowice, będziemy nadal zwiększać jej potencjał" - powiedział prezydent Katowic Marcin Krupa.

Mówiąc o planach na przyszły rok prezes Kuśpik uznał za priorytet jeszcze większe umiędzynarodowienie kongresu, a w wymiarze technicznym - wykorzystanie w większym zakresie przestrzeni wokół Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Spodka, gdzie odbywa się to wydarzenie.

Europejski Kongres Gospodarczy i European Start-up Days 2018 za pośrednictwem telewizji, prasy, radia i portali internetowych relacjonowało ponad siedmiuset dziennikarzy reprezentujących ponad 170 redakcji. W efekcie w polskich mediach powstało blisko 9 900 publikacji dotyczących lub wzmiankujących obydwa wydarzenia. Ekwiwalent reklamowy, czyli kwota, jaką należałoby przeznaczyć na reklamy o tej samej powierzchni i czasie antenowym, oszacowana na dzień 20 czerwca br. przekroczyła 42,1 mln zł.

Wydarzenie szeroko komentowano w mediach społecznościowych – na temat EEC i ESD pojawiły się w nich aż 8563 wzmianki, z czego 6226 na twitterze, 1749 na facebooku oraz 320 na Instagramie.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum