PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

1200 sklepów z logo Zara, Bershka i Stradivarius może zostać zamkniętych

Autor: The Guardian 11 czerwca 2020 20:06

1200 sklepów z logo Zara, Bershka i Stradivarius może zostać zamkniętych fot. shutterstock

Inditex, właściciel sklepów Zara, Bershka, Stradivarius czy Massimo Dutti, zamknie od 1000 do 1200 sklepów na całym świecie, ze względu na spadek sprzedaży sięgając 44 procent. Obecnie Inditex posiada ponad 7400 salonów swoich marek - donosi Guardian.

Inditex w ciągu dwóch kolejnych lat zamierza zlikwidować mniejsze sklepy - zyski z nich chce przekierować do swoich większych, flagowych salonów oraz do internetu.

Zamknięcia stacjonarnych punktów w głównej mierze mają dotknąć sklepów Stradivarius, Bershka, Massimo Dutti, Pull&Bear i Oysho. Obecnie za 70 procent sprzedaży w całej grupie Inditex odpowiada Zara, więc reorganizacja dotknie także flagową markę firmy.

"Guardian" informuje, że firma ma likwidować swoje sklepy głównie w Azji i Europie. Nie podano, czy i ile placówek zostanie zamkniętych w Polsce.

Inditex przekazał, że "zatrudnienie pozostanie na stabilnym poziomie", a pracownicy będą mogli pracować na innych stanowiskach, takich jak wysyłka zakupów przez internet, na których Grupa chce się skupić.

W I kwartale roku obrotowego 2020/2021, czyli w okresie od 1 lutego do 30 kwietnia, sprzedaż Inditeksu spadła o 44 procent - do 3,3 mld euro. Strata netto wyniosła 409 mln euro w ciągu trzech miesięcy (rok temu było to 736 mln euro zysku). Sprzedaż online była większa o 50 proc. rdr.

Inditex, planuje wydać miliard euro na e-commerce do 2022 r. oraz kolejne 1,7 mld euro na integrację sklepów ze stronami internetowymi w celu szybszych dostaw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6334
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.