Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

13% konsumentów uważa, że w przyszłości prawdziwe jedzenie będzie dostępne tylko dla najbogatszych

Na naszych oczach zmienia się świat, a technologie jeszcze wczoraj uważane za fantastykę – stają się elementem naszej codzienności - jadalne owady, mięso wyprodukowane w laboratorium, drony dostarczające zamówienia czy zakupy w sklepach bez kas. Raport „Future of Food” opracowany przez instytut infuture Natalii Hatalskiej przy współpracy z Tesco prognozuje kierunki, w jakich rozwinie się branża spożywcza od strony zmian w rolnictwie i hodowli, trendów konsumenckich oraz nowych technologii.
Reklama

Infuture w raporcie „Future of Food” zauważa jak znaczący jest wpływ technologii na rozwój i przyszłość poszczególnych elementów związanych z produkcją, dystrybucją oraz sprzedażą żywności. Autorzy podkreślają wzrost roli innowacyjności zarówno w sektorze handlowym, jak i na etapie samej produkcji żywności. W raporcie został uwzględniony również aspekt rozwoju Internetu oraz usług internetowych związanych z dystrybucją nie tylko produktów świeżych, ale i gotowych dań.

Raport próbuje zmierzyć się z odpowiedzią na pytanie, jak będzie wyglądała przyszłość jedzenia. Prezentuje aż 20 potencjalnych scenariuszy w takich obszarach jak hodowla, zbiory, transport, przetwarzanie, opakowania, sprzedaż, jedzenie i utylizacja, w perspektywie średnio- i długoterminowej. W prognozach zostały uwzględnione m.in. czynniki społeczne, ekonomiczne i środowiskowe. W raporcie znalazły się także wyniki badania dotyczącego postaw internautów wobec różnych aspektów związanych z jedzeniem i jego przyszłością oraz wyniki wywiadów pogłębionych.

Raport instytutu infuture porusza także m.in. temat zrównoważonego rozwoju i marnowania żywności. Jako jeden ze sposobów walki z tym zjawiskiem wskazana jest oferta „Perfectly Imperfect” czyli włączenie do oferty Tesco „nieidealnych” warzyw i owoców, co zmniejsza straty żywności już na etapie ich produkcji. Raport podkreśla także rosnącą rolę żywności organicznej czy produktów bez glutenu i cukru – czego odzwierciedlenie widać także w ofercie sklepów Tesco. Na przestrzeni ostatniego roku poszerzono listę dostępnych artykułów „Free From” z 18 do 44,  zaś kolejne 18 produktów to marka Tesco Organic - produkty rolnictwa ekologicznego, odpowiednio certyfikowane. W ofercie znajdziemy m.in. mąki, kasze, napoje, a w ciągu kilku najbliższych miesięcy Tesco planuje dalszy rozwój tej kategorii.

 Innym interesującym obszarem poruszonym w raporcie jest to, w jaki sposób internet i nowe technologie zmieniają sposób zakupu żywności.

- Zwykle nie łączymy sektora handlowego z innowacyjnością czy nowymi technologiami. Tymczasem dzięki nim zakupy stają się coraz prostsze i wygodniejsze. W naszych sklepach testujemy i wykorzystujemy m.in. elektroniczne etykiety cenowe, kasy samoobsługowe, zakupy z wykorzystaniem internetu czy  ostatnio wprowadzoną usługę Scan&Shop, dzięki której klienci mogą skanować produkty w trakcie zakupów i wkładać je do siatek w wózku, bez konieczności ponownego wypakowywania ich przy kasach – mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco.

W raporcie znalazły się także wyniki badania zrealizowanego na nasze zlecenie przez Mobile Institute i dotyczącego tego, jak dziś jedzą polscy internauci (cała masa bardzo ciekawych danych uzupełnionych o wywiady pogłębione i zdjęcia). Wybrane wnioski z badania to:

- Aż 61% badanych, deklaruje, że umiejętność gotowania to w dzisiejszych czasach nie jest istotna umiejętność, to raczej hobby.
- Niemal co piąty badany internauta zadeklarował, że zdarza mu się wyrzucać jedzenie. Najczęstszą przyczyną było przegapienie terminu przydatności do spożycia (35%) i niewłaściwe przechowywanie (29%), a co czwarty badany (26%) wskazał, że nie miał pomysłu, jak wykorzystać zakupiony produkt.
- 29% badanych deklaruje, że w przyszłości będziemy jeść dania wyłącznie z roślin, które będą miały wszystkie składniki odżywcze.
- 19% badanych deklaruje, że w przyszłości będziemy drukować sobie w domu jedzenie specjalnych drukarkach 3D.
- 13% obawia się, że w przyszłości prawdziwe jedzenie będzie dostępne tylko dla najbogatszych, ze względu na zmiany klimatu i zmniejszające się miejsce do hodowli, pozostali ludzie będą jedli np. jedzenie z proszku czy papki.

 Raport do pobrania bezpłatnie na stronie infuture.institute (POBIERZ).

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.