PARTNER PORTALU

2/3 Polaków nadal szuka okazji i porównuje ceny

Autor: EK 11 marca 2021 16:09

2/3 Polaków nadal szuka okazji i porównuje ceny fot, Open Research

Polski shopper nadal jest shopperem cenowym (2/3 badanych), szuka okazji, porównuje ceny. Jednak maleje segment shopperów wrażliwych cenowo, porównujących wyłącznie ceny, a istotnie rośnie grupa osób wybierających świadomie dobry produkt w dobrej cenie - wynika z badania Open Research.

Mężczyźni istotnie częściej niż kobiety to osoby poszukujące produktów wysokiej jakości, kobiety z kolei nieco częściej są smart shopperami – wiedzą co wybierać, aby kupić dobry produkt w dobrej cenie. Wiek istotnie różnicuje podejście Polaków do zakupów. Im młodszy shopper tym większe znaczenie ma rozsądny wybór – dobry produkt w dobrej cenie, ale także wyjątkowe okazje cenowe. Natomiast im starszy shopper, tym częściej liczy się gwarancja jakości.

"Poszukiwacze jakości" 22 proc. badanych najchętniej wybierają dyskonty, ale szukają ta, produktów wysokiej jakości. Częściej od pozostałych są podatni na promocje w postaci większej ilości produktu w tej samej cenie. Chętnie sugerują się opinią sprzedawcy w kontekście jakości produktu, a także zwracają uwagę na dodatkowe oznaczenia, ekspozycje produktu szukając korzystnej oferty zakupu. Segment stabilny od 4 lat. Popularność segmentu rośnie wraz z wiekiem respondentów. Główni przedstawiciele tego segmentu to mężczyźni, osoby w wieku powyżej 55 lat, mieszkańcy południowo-wschodniej Polski.

"Markowi, aspirujący" - 15 proc. badanych to postawa popularna głównie wśród czterdziesto - pięćdziesięciolatków. Nieco więcej reprezentantów w regionie północy-zachód. Segment reprezentowany zarówno przez mężczyzn jak i kobiety, w zbliżonym stopniu w każdej grupie wiekowej, nieco częściej wśród 45-54’latków.  Poszukują produktów dobrych jakościowo, lokalnych, naturalnych, które są synonimem zdrowia i zrównoważonej produkcji. Marka jest dla nich synonimem sukcesu. Chętniej od innych zwrócą również uwagę na product placement w popularnym programie/serialu, czy reklamę z udziałem znanej postaci, osoby odnoszącej sukces, do której aspirują.

"Klienci jednej okazji" to segment tracący na sile. Pokazuje, że konsumenci świadomie dokonują wyboru, nie są zorientowani wyłącznie na cenie. Segment dominujący jedynie wśród najmłodszych shopperów. Może to wynikać z ograniczonego budżetu, stąd skłonność do wybierania okazji dnia. Promocje tego typu mogą być doskonałą okazją do trialu kategorii niedostępnych. Osoby z tego segmentu częściej od pozostałych są podatne na sugestie w miejscu sprzedaży – gazetka sklepowa tuż przy wejściu, zmienione tabliczki cenowe, czy inne drobne oznaczenia półkowe informujące o atrakcyjnej promocji. Chętniej od innych zwrócą uwagę na dodatkową ekspozycję, czy plakat z krzykliwym hasłem dotyczącym promocji. Badanie segmentacyjne ukazuje duże prawdopodobieństwo, że taką ofertą zainteresuje się młodszy konsument.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10000
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.