Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

20-proc. spadek zysków Carrefoura, spadek sprzedaży w Polsce

Carrefour poinformował, że zysk za 2011 r. będzie niższy o 15- 20 proc. rok do roku ze względu na mniejsze zainteresowanie konsumentów zakupami artykułów przemysłowych. Firma skupi się więc na inwestycjach w ceny i lepiej sprofilowane promocje.
Reklama

W Polsce sprzedaż Carrefoura w IV kwartale spadła o 3,5 proc. w kategorii like for like. Z uwzględnieniem nowo otwartych sklepów spadek wyniósł 2,6 proc. przy uwzględnieniu stałego kursu wymiany. Sprzedaż Carrefoura w Polsce spadła do poziomu 578 mln euro.

W całym 2011 roku Carrefour zanotował w Polsce spadek o 2,5 proc. w kategorii like for like. Uwzględniając nowo otwarte sklepy spadek wyniósł 1,6 proc. przy zachowaniu stałego kursu wymiany. W sumie sieć odnotowała spadek sprzedaży do 2,168 mld euro.

W Europie bez Francji w 2011 roku sieć zanotowała spadek sprzedaży o 4 proc. do 26,761 mld euro. Zaś w całym 2011 roku Carrefour odnotował wzrost sprzedaż o 0,5 proc. do 91,5 mld euro, głównie dzięki obecności na rynku azjatyckim i południowo-amerykańskim.

Jak zadeklarował Lars Olofsson, prezes sieci Carrefour firma działając w trudnym otoczeniu ekonomicznym skupi się głównie na inwestycjach w niższe ceny i bardziej sprofilowane promowanie swoich sklepów. Jednocześnie Carrefour nastawia się na cięcie kosztów i bardziej efektywne zarządzanie swoimi sklepami przy zachowaniu obecności logo Carrefour w wielu formatach.

Czwarty kwartał 2011 roku to dla całej sieci spadek sprzedaży o 0,8 proc. do poziomu 24,2 mld euro (bez Vatu). W Europie czwarty kwartał z wykluczeniem Francji to spadek sprzedaży o 4,3 proc. do 7,172 mld euro spowodowany głównie złą sytuacją na rynku belgijskim i spadkiem sprzedaży produktów przemysłowych w krajach Europy Południowej.

Firma ponosi straty głównie w kanale hipermarketów., dlatego przekształcanie placówek w bardziej ekskluzywne sklepy pod logo Carrefour Planet będzie się odbywało po dogłębnej analizie sytuacji w poszczególnych krajach. W sumie pod logo Carrefour Planet działa 81 sklepów, z czego 31 sklepów zostało przekształconych zmienionych w IV kwartale 2011 roku.

Od początku 2011 roku Carrefour otworzył lub przejął 669 nowych marketów w różnych formatach, co przysporzyło sieci 636 000 mkw. nowej powierzchni handlowej. W samym IV kwartale sieć uruchomiła 211 nowych sklepów i powiększyła powierzchnię sprzedaży o 263 tys. mkw.
W Europie poza Francją sieć uruchomiła 9 nowych hipermarketów, 30 supermarketów oraz 65 sklepów osiedlowych. W sumie w Europie na przestrzeni 2011 roku Carrefour pozyskał 95 tys. nowej powierzchni handlowej.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.